Telekommunikáció

Több mint 100 milliárd euróért vettek tévét az emberek tavaly

A szórakoztató elektronikai termékek globális piaca 2018-ban hat százalékkal bővült mennyiségi alapon, míg az értékforgalom elérte a mintegy 138 milliárd eurót – írja közleményében a GfK.

Valamennyi régióban erőteljes növekedés volt látható. A GfK 2019-re mintegy 4 százalékos növekedést prognosztizál. További potenciál rejlik a felsőkategóriás, integrált hangasszisztenssel rendelkező okoskészülékekben – áll a GfK szórakoztatóelektronikai termékek globális piacát bemutató tanulmányban, amely a 2019-es Las Vegas-i CES alkalmából készült.

A tévékészülékek piacának értékforgalma 2018-ban több mint ötszázalékos növekedéssel meghaladta a 100 milliárd eurót.

Ez a szegmens adta a szórakoztatóelektronikai termékek globális forgalmának mintegy háromnegyedét. A növekedés zöme a legalább 50 inch képernyő-átmérőjű felső kategóriás készülékeknek tulajdonítható, hiszen a tévékészülékek értékesítéséből származó 2018. évi bevételek több mint felét ezek hozták – olvasható a közleményben.

Fotó: SOEREN STACHE/dpa/AFP

Egyre népszerűbbek a prémium szegmensben vezető OLED-készülékek, amelyek részesedése a tévékészülékek teljes forgalmából jelenleg 5-10 százalék között mozog, és egyre több gyártó tűnik fel a piacon, ami az árak csökkenéséhez vezet – Nyugat-Európában az átlagár tavaly körülbelül 300 euróval mérséklődött és valamivel 2100 euró alá esett. A leggyakrabban vásárolt modellek már akár 1500 euróért is elérhetők – teszik hozzá.

Az audiokészülékek piacát a fejhallgatók és hordozható bluetooth hangszórók hajtják:

a fejhallgatók és hordozható sztereó headset-ek értékesítéséből származó globális árbevétel 2018-ban mintegy 40 százalékkal nőtt és elérte a 14 milliárd eurót.

A bevétel több mint fele a bluetooth technológiával működő készülékekből származott. Amióta a gyártás során egyre több okostelefonból marad ki a fülhallgató-csatlakozó, azóta a bluetooth fejhallgatók és headsetek értékesítése mutat növekvő tendenciát.

A különböző helyiségekben egyidejűleg különböző zenék lejátszására alkalmas multiroom készülékek piaca csökkenésnek indult, aminek az első jele, hogy az e funkcióval felszerelt hangszórók és audiokiegészítők értékesítéséből származó bevétel 2018-ban mérséklődött. A platformszolgáltatók egyre bővülő hardverválasztéka okán az „okos” funkciók audiokészülékekbe való beépítése egyre kevésbé megspórolható, ha a bevétel növelése a cél.

A normál hangszórókon kívül a soundbarok (=hangprojektorok) illetve vizuális visszajelzést mesterséges intelligenciára épülő hangasszisztenssel kombinált formátumú, vagy okosképernyők is fokozatosan teret hódítanak. E készülékek válhatnak az okosotthonok központi vezérlőegységévé, ugyanakkor jól látszik az is, hogy a hangvezérlés önmagában még nem nyújt az intuitív működtetés szempontjából olyan szintű kényelmet, mint amilyet a fogyasztók napjainkban elvárnak a technológiai termékektől – áll a GfK közleményében.

szórakoztató elektronika GfK
Kapcsolódó cikkek