Telekommunikáció

Totális káosz az Invitelnél

A rendkívüli körülményekre való tekintettel olvasóink megpróbálnak nyaralójukba internetet szerezni, az Invitel azonban 90 napos átfutási időt ígér, miközben az online élet is leállt.

Két olvasói levél is érkezett szerkesztőségünkbe az Invitel Balaton-környéki szolgáltatásával kapcsolatban. Miután az egészségügyi szakemberek és a média is azt hangsúlyozza világszerte, hogy az idősebb korosztály leghatékonyabb védekezési módszere a koronavírus ellen az önkéntes elizolálódás – sőt, mindenkinek ezt javasolják – a nyugdíjasok és a home officeba rendelt fiatalok is keresik a legjobb megoldást az önkéntes karanténra.

Koronavírus: újabb bejelentéseket tett Orbán Viktor

Magyarország határait lezárjuk a személyforgalom elől. Csak magyar állampolgárok léphetnek be” – jelentette be a miniszterelnök a parlamentben. A kormányfő arról is beszélt, hogy nem tilthatják meg, hogy a 70 évesek elhagyják a lakásukat, de arra kérnek mindenkit, hogy maradjanak otthon.

Két olvasónk is jelezte, hogy Budapestről, illetve megyeszékhelyről megpróbált volna balatoni nyaralójába költözni, ehhez pedig az Invitel segítségét és rugalmasságát vette volna igénybe. Ugyanis az otthonról dolgozni vágyó fiatalok és a nyugdíjas pár olyan „Balatoni-csomagban” vannak a szolgáltatónál, amelyben csak májustól 1-től szeptemberig van internet- (és tv-) szolgáltatás a nyaralójukban. A fiatalok és a nyugdíjas pár szerette volna holnaptól bekapcsoltatni a szolgáltatást – az önkéntes karantén idejére, és természetesen minden plusz költséget állva – a balatoni ingatlanban, ám az Invitel azt közölte:

ez nem áll módjukban.

Az előfizetők azt reagálták, ez esetben viszont szerződésmódosítással szeretnék beköttetni az éves szolgáltatást, hogy holnapól legyen internet. A szolgáltató erre azt válaszolta, hogy

ennek az átfutási ideje 90 nap.

A VG.hu ezek után felkereste az Invitelt, s mivel a hivatalos honlapjukon nem szerepel semmilyen sajtós elérhetőség, az ügyfélszolgálatot hívtuk fel, ahol azt kértük, hogy adják meg a sajtosztály telefonszámát. Rövid zenés várakoztatás után az ügyfélszolgálatos fiatalember közölte, hogy beszélt az illetékesekkel, de

nem adhatja ki a sajtóosztály telefonszámát.

Fotó: Shutterstock

Többszöri kérés után sem volt alkalmunk az Invitellel beszélni erről az eljárási rendről, így kérdéseinket elküldtük arra az e-mail címre, ahova a panaszbenyújtástól kezdve a szerződésmódosítási igényekig mindenféle levél érkezik be, ugyanis a szolgáltató közben az oldal legaljára elrejtett egy ilyen információt:

Fotó: Invitel

Tehát, amikor non stop azt hangoztatják az egészségügyi szakemberek, hogy mindenki intézze online pénzügyeit, szerződéseit, akkor az Invitelnél ez a lehetőség megszűnik létezni.

Pedig mindenki igyekszik

Az ügy leginkább azért érdekes, mert a nagy hazai szolgáltatók szinte kivétel nélkül rendkívül felelősségteljesen viselkednek:

  • az NKM Nemzeti Közművek felfüggeszti a kikapcsolásokat a lakossági áram- és földgázszolgáltatás területén a koronavírus miatt kialakult helyzetben,
  • a Telekom hétfőtől minden mobil ügyfele számára külön díjazás nélkül 10 GB extra adatmennyiséget biztosít, valamint a lakossági és kisvállalati ügyfelek a Telekom alkalmazásban még további 5 GB adatot pótlólag aktiválhatnak,
  • a Telenor 100 GB adatforgalmat ad ingyen minden ügyfelének,
  • a Vodafone a digitális oktatást biztosító adathasználat nélküli elérések mellett a következő három hónapra az előfizetőknek biztosított extra 15 GB adatkeretet és április 30-ig mindenki számára elérhető prémium tévécsatornákat nyújt a szolgáltató.
  • A fentebb említett nagyvállalatok tehát mindent elkövetnek, hogy a maguk módján segítsék az emberek otthoni munkáját, a diákok távoktatását, az idős szeretetteinkkel való kapcsolattartást, az Invitelnél pedig még a hétköznapi online ügyintézés is elakadt. Arról nem is beszélve, hogy a szerződésmódosítások, szolgáltatásaktiválások három hónapig tartanak a társaságnál.

    UPDATE: Az Invitel Facebook-oldalán közzétette, hogy karbantartás miatt a szolgáltatásuk szünetelhet!

    https://www.facebook.com/Invitel/photos/a.186573764692695/3334546286562078/?type=3&theater

    Kérdéseinket elküldtük levélben az Invitelnek, amennyiben a szolgáltató sajtóosztálya mégis szeretne megszólalni az ügyben, cikkünket frissítjük!

    Fokozódik az európai helyzet

    Határzárak, kijárási tilalom, iskolabezárások szerte Európában. Olaszországban megugrott a halálos áldozatok száma, viszont Kínában már csak 16 új fertőzöttet regisztráltak. Cikkünk folyamatosan frissül!

     

    koronavírus internet Intivel
    Kapcsolódó cikkek