BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Searches at Chinese battery manufacturer CATL

A kínai CATL pénzheggyel a háta mögött érkezik Debrecenbe

A világ legnagyobb akkugyártója másfélszer akkora nyereséggel zárhatta a tavalyi évet, mint közvetlen riválisa, a BYD. A CATL és a BYD is Magyarországon hajt végre hatalmas beruházásokat.

Harmadik negyedéves kisiklását helyretette a Debrecenben gigantikus akkumulátorgyárat építő kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited, azaz a CATL. A vállalat hivatalos előrejelzése szerint a negyedik negyedévben 11,35 és 14,35 milliárd jüan közé eshet a nettó profit.                     

CATL battery cell factory
Világelsőhöz méltó éves profitot villantott a kínai CATL.
Fotó: AFP

Azaz meglehetősen széles határokat húzott meg a CATL pénzügyi vezérkara, a sáv két széle 8,8, illetve 37,6 százalékra esik a harmadik negyedévről kimutatott eredménytől. Dollárban mérten az optimális forgatókönyv 1,99 milliárdos, forintban mérve 712 milliárdos, a részvényesek között felosztható profitot jelent. Persze ez aligha történik meg ily módon, hiszen 

a CATL erőteljes beruházási hullámban van,   

egyrészt azért, hogy újabb gyártókapacitásainak belépésével kis tudja szolgálni megrendelőit, másrészt hogy biztonságos távolságban tudja maga mögött a riválisait.                   

Jókora profitugrás a BYD-nél    

Közte is a második helyen szereplő, Szegeden autóipari óriásberuházását decemberben bejelentő BYD-et. Utóbbi hétfőn előzetesen jelezte, hogy 4,04–4,32 milliárd dollár közötti profitot érhetett el a 2023-as évben. Forintban mérve ez legkevesebb 1454 milliárdra tehető. Akárhogy is, az éves szintű bővülés 75,5–86,5 százaléknak felel meg, azaz a duplázáshoz jár közelebb.

A CATL esetében sem férhet kétség ahhoz, hogy a teljes üzleti év teljesítménye meghaladta a 2022-es évit – ha nem is annyira látványosan.

A CATL éves nettó profitját maga a cég 42,5 és 45,5 milliárd jüan közé várja, ami 38,3 és 48,1 százalékos pluszt jelent attól függően, hogy melyik verzió lesz a nyertes.   

Átszámítva ez 5,93 és 6,34 milliárd dollár közötti összeget jelent, forintban pedig 2111, illetve 2257 milliárdot. A CATL profitja tehát a BYD-ének a másfélszerese lehet. 

 

A második európai CATL-gyártóbázisként megjelölt debreceni óriásberuházás alapára, a 2818 milliárd forint tehát nem jön ki a cég tavalyi profitjából, ahhoz még egy sikeres negyedév eredményét be kellene tenni a kalapba – legalábbis elméletileg. 

Stabilan piacvezető a CATL

Közleményében a CATL nem szól az ágazatot érintő kihívásokról, a globális villanyautó-kereslet bővülésének lassulásáról, viszont elbüszkélkedik azzal, hogy tavaly a cég által kifejlesztett és piaci hasznosításra felkínált új technológiáit jól fogadta az autóipar, a cég külföldi partneri kapcsolatai is szélesedtek. 

Ennek is köszönhetően a CATL mind Kínában, mind globálisan meg tudta szilárdítani piacvezetői pozícióját. Előbbinél 44,5 százalékos, utóbbinál 37,4 százalékos volt a CATL részesedése november végén.        

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.