A tavalyi rekordeladások nyereségrekordhoz segítették a BYD-et – legalábbis a kínai újgenerációs autógyártó által közölt előzetes adatok szerint. A Szegeden autóipari óriásberuházását tavaly decemberben bejelentő BYD 29 és 31 milliárd jüan közötti nettó eredményt vár, ez 4,04–4,32 milliárd dollár közötti összegnek felel meg, forintban mérve pedig legkevesebb 1454 milliárdra tehető. Akárhogy is, az éves szintű bővülés 75,5–86,5 százaléknak felel meg, azaz a duplázáshoz jár közelebb. Az egy részvényre eső profit (EPS) 9,98 és 10,67 jüan közé esik.

Chinese firm BYD opens electric bus factory in Hungary
A három betűs márkajelzést már ⁠⁠a világon minden⁠⁠hol ismerik.
Fotó: Imaginechina via AFP       

A BYD a tavalyi első három negyedévben 21,4 milliárd jüanos nettó profitot villantott, míg az évzáró három hónapra 7,6-9,6 milliárd jüan szerepelhet ezen a soron. Csak az az egy tűnik biztosnak, hogy a harmadik negyedév 10,4 milliárd jüanos eredményét nem tudták felülmúlni.

A kínai sajtó a BYD közleményét idézi, amelyben hangsúlyozzák, hogy a kínai újgenerációs autók (NEV) iránti kereslet kiemelkedő volt, ennek is köszönhetően a BYD a negyedik negyedév értékesítési adatai alapján 

elorozta a Teslától a globális piacvezetői címet a tisztán elektromos hajtású autók kategóriájában.   

Elbüszkélkedtek azzal is, hogy a szigorú költségkontroll alatt tartott beszerzési árak és a magas gyártási volumenek miatt alacsonyan, versenyképes szinten tudták tartani a kereskedelmi árakat, s ez elősegíti a tavaly már gőzerővel szervezett globális terjeszkedést.

A BYD vezetői az okostelefon-alkatrész üzletágat külön jó példaként emlegették, egyrészt az akkumulátorok gyártásában, másrészt a részegységek előállításában is jelentős beszállítónak tekinthető már a kínai társaság. 

Xinhua Headlines: China's BYD becomes world's top pure electric vehicle seller in Q4
A BYD valamennyi jármű kategóriában otthonosan mozog.
Fotó: AFP

E területen is jelentősen nőtt a kapacitáskihasználtság, a külföldi megrendelők is aktivizálták magukat, ami összességében a nyereségesség javára szolgált. Azt viszont nem árulták el, hogy ez az üzletág mennyivel járult hozzá a csoportszintű eredményhez.

Azt viszont már tudni, hogy a BYD akkumulátor üzletága – amely a második legnagyobb a „debreceni” CATL mögött a világpiacon – tavaly 150,9 GWh volumenben gyártott energiatároló egységeket. Igaz egyes fejlesztéseiket törölniük kellett.

A BYD tavaly összesen 3 024 417 autót adott el, meghaladva a 3 milliós célt, ez éves szinten 62,3 százalékos bővülést jelent. A cég exportja 243 765 autó volt, ami négyszeres gyarapodásnak felel meg.

BYD és SAIC: hajóflottát építenek a kínai autógyártók az exportoffenzívához   

A BYD első autószállító óriáshajója útban van Európa felé, ahogy a legnagyobb kínai autógyártó, a SAIC is vízre bocsátotta legújabb áruszállítóját, amely több ezer MG-vel a gyomrában hajózott ki az óceánra.