Április közepén hatalmas fordulat történt a cég életében, miután lapvilágot látott a cseppet sem pozitív első negyedéves jelentése.
A vállalat elveszítette 200 ezer előfizetőjét és azt is közölte, hogy további 2 millió távozására számít az idei évben.
Jönnek a reklámok a reklámmentességet a zászlajára tűző NetflixreA világ legnépszerűbb streamingplatformja az idei első negyedévben 200 ezer felhasználót veszített, a menedzsment pedig további 2 millió távozó ügyfélre számít az idén. |
A vállalat tavaly novemberben még 308 milliárd dollárt ért, azóta viszont 100 milliárd dolláros szintig csökkent az értéke
— erről többek között a Bloomberg is beszámolt.
A Netflix ugyan úttörőnek számított a streaming-platformok között, hiszen elsőként karolta fel ezt a formátumot, amikor felhagyott a postai DVD küldő szolgáltatásával. A sikerét viszont a konkurens cégek elkezdték leutánozni, így ma már számos platform versenyez az előfizetők kegyeiért.
A romló adatokkal szemben már fel is vázolt két forgatókönyvet a vállalat, amivel igyekeztek megnyugtatni a befektetőket. Ezek a reklámmentesség elengedése, illetve a jelszómegosztás monetizálása.
Mi vezetett a Netflix hanyatlásához?
Az IGN Hungary cikkében megpróbálta felvázolni a streaming-szolgáltató jelenlegi helyzetének okait.
A vállalat 200 ezres ügyfél csökkenése mögött valóban az orosz piacról történő kivonulás áll. Az Ukrajnában dúló háború miatt a Netflix hátat fordított Oroszországnak, ezzel pedig 700 ezer előfizetőjétől kellett búcsút vennie. Vagyis, ha nem lett volna a háború, akkor 500 ezres növekedést mutathatott volna a vállalat, de azt látni kell, hogy
ez még így is bőségesen elmarad a cég 2,5 milliós növekedési előrejelzésétől.
Sokan hangoztatják azt, hogy az előfizetőknek elegük van a Netflixen látható vélelmezett LMBTQ-lobbiból. Az tény, hogy a vállalat a produkcióiban sokkal nagyobb teret enged a különböző etnikumú vagy szexuális orientációjú karaktereknek, de az Antenna felmérése szerint
az ilyen tematikájuk sorozatoknak és filmeknek a megjelenése nem okozott kiugró csökkenést az előfizető számban.
Grafikonjukon az látható, hogy az egyes áremelések esetében mondták le a legtöbben a szolgáltatást, illetve volt egy nagyobb kivonulás a botrányoktól hangos Cuties bemutatója után.
A felvetett kérdés megválaszolásához valószínűleg közelebb áll az a tény, hogy rengeteg szolgáltató van már a piacon, a tartalmak pedig egyre jobban szétszóródnak. Lassan 3-4 előfizetésre van szükség, hogy nagyjából minden filmhez és sorozathoz hozzáférhessenek az ügyfelek, de erre egyre kevesebben hajlandók.
Az biztos, hogy a legnagyobb csapást a Netflix előfizetői bázisára minden esetben a díjemelés jelentette. Minden drágulás után számottevő lemorzsolódás volt látható. Ráadásul a Netflix jelenleg a legdrágább platform a piacon. Amennyiben ezt párosítjuk azzal, hogy a Disney+ és az HBO Max sokkal frissebb blockbusterekkel tudja magához csábítani a közönséget látható, hogy a Netflix sokkal nagyobb bajban van, mint eddig bármikor.