Április közepén hatalmas fordulat történt a cég életében, miután lapvilágot látott a cseppet sem pozitív első negyedéves jelentése.

A vállalat elveszítette 200 ezer előfizetőjét és azt is közölte, hogy további 2 millió távozására számít az idei évben.

Jönnek a reklámok a reklámmentességet a zászlajára tűző Netflixre

A világ legnépszerűbb streamingplatformja az idei első negyedévben 200 ezer felhasználót veszített, a menedzsment pedig további 2 millió távozó ügyfélre számít az idén.

A vállalat tavaly novemberben még 308 milliárd dollárt ért, azóta viszont 100 milliárd dolláros szintig csökkent az értéke

— erről többek között a Bloomberg is beszámolt.

A Netflix ugyan úttörőnek számított a streaming-platformok között, hiszen elsőként karolta fel ezt a formátumot, amikor felhagyott a postai DVD küldő szolgáltatásával. A sikerét viszont a konkurens cégek elkezdték leutánozni, így ma már számos platform versenyez az előfizetők kegyeiért.

A romló adatokkal szemben már fel is vázolt két forgatókönyvet a vállalat, amivel igyekeztek megnyugtatni a befektetőket. Ezek a reklámmentesség elengedése, illetve a jelszómegosztás monetizálása.

Tv,Streaming,Logo,,Netflix,,Disney,Plus,,Amazon,Prime,,Hulu,,Hbo
Fotó: Shutterstock

Mi vezetett a Netflix hanyatlásához?

Az IGN Hungary cikkében megpróbálta felvázolni a streaming-szolgáltató jelenlegi helyzetének okait.

A vállalat 200 ezres ügyfél csökkenése mögött valóban az orosz piacról történő kivonulás áll. Az Ukrajnában dúló háború miatt a Netflix hátat fordított Oroszországnak, ezzel pedig 700 ezer előfizetőjétől kellett búcsút vennie. Vagyis, ha nem lett volna a háború, akkor 500 ezres növekedést mutathatott volna a vállalat, de azt látni kell, hogy

ez még így is bőségesen elmarad a cég 2,5 milliós növekedési előrejelzésétől. 

Sokan hangoztatják azt, hogy az előfizetőknek elegük van a Netflixen látható vélelmezett LMBTQ-lobbiból. Az tény, hogy a vállalat a produkcióiban sokkal nagyobb teret enged a különböző etnikumú vagy szexuális orientációjú karaktereknek, de az Antenna felmérése szerint

az ilyen tematikájuk sorozatoknak és filmeknek a megjelenése nem okozott kiugró csökkenést az előfizető számban.

Grafikonjukon az látható, hogy az egyes áremelések esetében mondták le a legtöbben a szolgáltatást, illetve volt egy nagyobb kivonulás a botrányoktól hangos Cuties bemutatója után.

Ufa,,Russia,-,October,7,,2020:,Table,With,Popcorn,And
Fotó: Shutterstock

A felvetett kérdés megválaszolásához valószínűleg közelebb áll az a tény, hogy rengeteg szolgáltató van már a piacon, a tartalmak pedig egyre jobban szétszóródnak. Lassan 3-4 előfizetésre van szükség, hogy nagyjából minden filmhez és sorozathoz hozzáférhessenek az ügyfelek, de erre egyre kevesebben hajlandók.

Az biztos, hogy a legnagyobb csapást a Netflix előfizetői bázisára minden esetben a díjemelés jelentette. Minden drágulás után számottevő lemorzsolódás volt látható. Ráadásul a Netflix jelenleg a legdrágább platform a piacon. Amennyiben ezt párosítjuk azzal, hogy a Disney+ és az HBO Max sokkal frissebb blockbusterekkel tudja magához csábítani a közönséget látható, hogy a Netflix sokkal nagyobb bajban van, mint eddig bármikor.