Hatalmas változás jöhet a Netflix életében az első negyedéves kedvezőtlen eredmények után. A vállalat nemrég emelte meg szolgáltatásának árát, ma már 3500 forintot kell fizetni a streamingplatform tartalmaiért havonta. Úgy látszik, hogy a jelenlegi streamingháborúban ez az ár már kevésbé versenyképes, hiszen

az első negyedévben 200 ezerrel kevesebb előfizetője volt az oldalnak, a vállalat vezetése pedig további 2 millió ügyfél távozására számít az idén.

A cég gőzerővel dolgozik a romló eredmények megfordításán, amit az is jelez, hogy Reed Hastings, a vállalat társ-vezérigazgatója felvázolta a befektetőknek az olcsóbb, de reklámokkal megszórt Netflix koncepcióját – írta meg a Bloomberg.

Fotó: Robyn BECK / AFP

A Netflix a streamingszolgáltatások pionírja, és jelenleg is a legnépszerűbb platform a maga 222 millió előfizetőjével. A vállalat ügyfélkörének növekedése azonban megállt, illetve a

bevételei is csak 9,8 százalékkal nőttek, ami elmarad a Wall Street elemzőinek prognózisától.

A cég becslései szerint legalább 100 millióan úgy használják a szolgáltatást, hogy nem fizetnek érte. Ez ellen lép fel a cég a password sharing felszámolásával.

A reklámok megjelenése hatalmas fordulat a Netflix esetében, hiszen a cég eddig a reklámmentesség zászlóshajója volt.

Azok, akik ismernek, tudják, hogy ellenzem a reklámokat, és az előfizetéses rendszer egyszerűségében hiszek

– mondta a cég egyik társalapítója és jelenlegi társ-vezérigazgatója, Reed Hastings. Hozzátette, hogy a vállalat a következő egy-két évben a hirdetésekkel támogatott szolgáltatás létrehozásán fog dolgozni.

Viszont még ennél is jobban hiszek a fogyasztói igényekben, vagyis meg kell adni a lehetőséget, hogy az emberek az olcsóbb elfizetéseket válasszák, ha nem zavarják őket a reklámok.

A Yahoo Finance arról ír, hogy a vállalat rossz eredménye mögött nemcsak a szolgáltatások közötti verseny húzódik meg, hanem az orosz–ukrán háború is rengeteg előfizető elvesztésével járt.

Oroszországból és Ukrajnából együtt nagyjából 700 ezer ügyfelet veszíthetett a Netflix az idén.

A háború miatt elvesztett előfizetőket kompenzálta ugyan, hogy az ázsiai piacokon növekedni tudott az előfizetők száma, de az Amerikában és Európában csökkenő érdeklődést már nem tudta pozitívba fordítani ez a hatás. Ezekkel együtt jött össze a 200 ezerrel kevesebb előfizető az idei első három hónapban.

Nem a Netflix az első streamingplatform, amely reklámokkal bővített szolgáltatással rukkolt elő.

Az Amazon 2019-ben indította el az IMDb Freedive névre keresztelt ingyenes film- és televíziós streamingszolgáltatását, amely a reklámbevételekből tartotta fenn magát.

Ezt a szolgáltatást azóta Amazon Freeveere nevezték át, de a konstrukciója ugyanaz maradt. Erről ebben a cikkünkben írtunk korábban:

Jön az Amazon ingyenes tévéje, a Freevee

Átnevezi az ingyenes streaming-tévészolgáltatását az Amazon, az IMDb TV a már a jövő hónaptól Amazon Freevee néven lesz elérhető.