Korábban is voltak jelei, hogy kezd magához térni a cseh autóipar.  Most újabb brutális számokat közölt a cseh autóipari szövetség Prágában. Éves összehasonlításban 16,2 százalékkal nőtt a személyautó-gyártás az idei első tíz hónapban Csehországban.

Mlada,Boleslav,,Czech,Republic,-,April,16:,Skoda,Auto,Celebrates
Fotó: Shutterstock

Az MTI tudósítása szerint a három cseh autógyár a január–októberi időszakban összesen 1 162 315 személygépkocsit állított elő. Ebből 157 835 volt elektromos vagy hibrid meghajtású autó, ami éves szinten mintegy 40 százalékos emelkedés. Az elektromos vagy hibrid autók az összes személygépkocsi 13,6 százalékát teszik ki.
 

Az autógyártási adatok jobbak, mint a koronavírus-járvány előtti utolsó évben, ami jó hír az ágazatnak és jó hír a cseh gazdaságnak is

– hangsúlyozta Zdenek Petzl, a szövetség igazgatója. Külön kiemelve, hogy növekszik a Csehországban gyártott elektromos és hibrid meghajtású személyautók száma és aránya az egész termelésben. 

A legnagyobb cseh autógyár, a német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda 722 394 autót gyártott, ami éves szinten 27,5 százalékos növekedés. A dél-koreai Hyundai 6,2 százalékkal 286 600 személygépkocsira növelte termelését az idei első tíz hónapban. A japán kézben lévő kolíni Toyota gyártószalagjairól pedig 153 321 személyautó gördült le, 10 865-tel kevesebb, mint egy éve. A cég szerint ez az eredmény a tavaszi, illetve szeptemberi technikai leállások következménye. Októberben éves szinten már 12,5 százalékkal emelkedett a Toyota termelése.