Telekommunikáció

Újabb nagy nevek a Facebook adatlopási botrányában

Továbbra sem látni a Facebook körül kialakult botrány végét, miután újabb cégek nevei szivárogtak ki, amelyeknek a közösségi portál a felhasználók tudta nélkül adatot szolgáltatott.

A legfrissebb információk alapján olyan cégek is adathoz juthattak a Fecebooktól, mint a Lenovo, az OPPO, a TCL, vagy a Huawei. Ezek közül a legérdekesebb talán a legutolsó, a kínai telefongyártó ugyanis több szempontból is kényes pontot jelent.

Fotó: Shutterstock

Egyrészt a Facebooknak elvileg semmi keresni valója nem lett volna Kínában, mivel a közösségi platformot már évekkel ezelőtt, 2009-ben blokkolták az országban. Ebbe viszont úgy tűnik az amerikai székhelyű Facebook nem igazán tudott belenyugodni, így megpróbálta megtalálni azt a lehetőségeket, amellyel elérhetné a világ legnagyobb piacát.

Másrészt a Huawei korábban már az amerikai nemzetbiztonsági szervezeteknél kiverte a biztosítékot,a kínai céget ugyanis 2012-ben veszélyesnek bélyegezték.

Véleményük szerint a Huawei-t túl szoros szálak kötik a kínai kormányhoz, egy 2015-ös FBI-jelentés külön kitért rá: a kínai kormány a cég technológiája által könnyedén hozzáférhet az amerikai üzleti kommunikációhoz.

A Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) és a New York-i ügyészség több más hivatallal együttműködve vizsgálatot folytat a Huawei kínai mobiltelefon-gyártó ellen az Iránnal szemben meghozott szankciók megsértése miatt. Ez jelentősen megnehezítheti a tárgyalásokat az Egyesült Államok és Kína között, amelyeknek a célja a kereskedelmi háború megakadályozása.

Ahogyan azt a napokban a The New York Times információi alapján megírtuk, legalább 60 vállalatnak, köztük az Apple-nek, az Amazonnak, a Microsoftnak és a Samsungnak adott ki felhasználói adatokat a világ legnagyobb közösségi médiafelülete, a Facebook.

A megállapodásokkal a közösségi oldal partnerei olyan adatokhoz jutottak hozzá a felhasználókról, mint a kapcsolati státusz, a politikai irányultság, vallás, vagy események, amelyeken részt vesznek.

A Facebook akkor azt állította, ez az adatszolgáltatás eltér a korábban nagy port kavart Cambridge Analytica botránytól, ezek a cégek ugyanis csupán arra használták a felhasználók adatait, hogy a Facebookhoz hasonló felhasználói élményeket kínálhassanak.

adatok felhasználók Kína Facebook
Kapcsolódó cikkek