Nemzetközi terjeszkedésbe kezd a Green Fox Academy. A munkaerőhiánnyal küzdő szoftvercégek számára szakembereket képző startup 2015-ben 21 jelentkezővel kezdte meg a tevékenységét, és már induláskor sikerült öt céget meggyőznie arról, hogy a kurzus végén vegye fel a hallgatóit. Az első két tanfolyam során összesen negyven résztvevőt oktattak, a harmadikat viszont már hatvannal indították. Tavaly ősz óta pedig már folyamatosan, két, két és fél hónaponként indulnak a négy és fél hónapos kurzusok – mondta a Világgazdaságnak Baráth Barbara, a Green Fox Academy ügyvezetője.
Ma már csaknem hatvan partnercéggel rendelkeznek, köztük multik, kkv-k és startupok is vannak. Mostanáig 470 hallgató iratkozott be hozzájuk, a végzettek 91 százaléka helyezkedett el fejlesztőként.
Minden kurzus indulása előtt egyeztetünk az aktuális partnercégekkel, hogy milyen programnyelvre van szükségük. Alapvetően egy-két programozási nyelvet tanulnak meg nálunk a hallgatók, de olyan az oktatási módszertanunk, hogy később önállóan is el tudnak majd sajátítani más programnyelveket
– mondta Baráth Barbara.
Négy-ötszörös túljelentkezést kell ahhoz generálniuk, hogy megtalálják azt a hatvan embert, akit felvesznek. Az ötkörös kiválasztási folyamatban a motivációt, az angol nyelvtudást és a kognitív készségeket is tesztelik. Az iskola elvégzéséhez egyébként semmilyen előképzettség nem szükséges.
Az elmúlt másfél-két évben gombamód szaporodtak a programozókat képző bootcampek, de csak kevesen tudnak tartósan sikeresek lenni a területen. A Green Fox növekedését a belső minőségbiztosításuk garantálja, az igazi minősítő pedig a versenyképes tudás, amellyel a tanulók el tudnak helyezkedni, és a cégek is elégedettek velük.
Nálunk soft skill képzés is folyik, sokkal komplexebb az oktatás, mint hogy megtanítunk programozni embereket, s az is ritka, hogy valós projekteket adnak a hallgatóknak
– hangsúlyozta Bárdos Kristóf, a cég nemzetközi terjeszkedésért felelős társalapítója.
Nagyjából egyéves felkészülés után a jövő héten indul az első kurzus Prágában. A külföldi terjeszkedés már az alapításkor felmerült, ám csak akkor kezdtek neki, amikor az erős magyarországi pozíció már finanszírozni tudta a nyitást. Végül többe került és tovább tartott a külföldi iskola elindítása, mint gondolták – fejtette ki Bárdos Kristóf. Prága mellett az szólt, hogy hasonló mértékű az informatikushiány, mint Magyarországon, és a bootcampek terén nem túl erős a piac (Lengyelországban például sokkal több lenne a versenytárs). Partnereket találni nem volt annyira nehéz feladat, mint mentort – az ottani csapatban hatan dolgoznak, az első kurzus 16-17 résztvevővel fog elindulni.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja