„A BYD a világ legjobbjaként zárta a 2023-as esztendőt, több mint hárommillió darabot adott el új energiákkal hajtott járművekből (NEV), s ezzel év per év alapon 62 százalékos növekedést tudhat magáénak, és a globális piacon feljött a kilencedik helyre. Az első kínai autógyártóként került be ebbe az illusztris társaságba, a top tízbe. A tavalyi negyedik negyedévben a BYD egy kisebb földrengést okozott az autóiparban azzal, hogy megelőzte a Teslát a tisztán elektromos gépjárművek eladásában, és a világ első számú villanyosgyártójává vált. Hogy mit gondolok erről? Mondhatnám, hogy megjósoltuk, de ez némileg arrogáns lenne, és a BYD egyáltalán nem az” – mondta Erhardt Péter, a BYD Hungary PR-menedzsere a sajtóeseményen, amelyre a Világgazdaság is meghívót kapott. Azt is kiemelte: ez az eredmény egyértelműen azt mutatja, hogy a márka a legjobb szeretne lenni, éppen ezért többet költ kutatás-fejlesztésre, mint amennyi a tényleges nyeresége. 

Vémi Zoltán / Világgazdaság
BYD
A BYD a legfejlettebb technológiát hozza Szegedre.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

BYD: akkumulátorok helyett elektromos autók

Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD immár sokrétű üzleti tevékenységgel büszkélkedhet, amely kiterjed 

  • az autóiparra, 
  • a vasúti közlekedésre, 
  • az új energiára és 
  • az elektronikára.

A multinacionális high-tech cég több mint 30 ipari parkkal rendelkezik Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon, Indiában, miközben legalább 600 ezer alkalmazottat foglalkoztat, köztük 90 ezer a mérnököt. Naponta 15 szabadalmat engedélyeztet, ami Erhardt szerint igen ritka az iparágban.

Az energiatermeléstől és -tárolástól kezdve az alkalmazásokig elkötelezett a kibocsátásmentes energetikai megoldások mellett, amelyek csökkentik a fosszilis tüzelőanyagoktól való globális függőséget. A konnektorról tölthető járművekkel kapcsolatos jelenléte jelenleg hat kontinenst, több mint hetven országot és régiót, valamint négyszáznál is több várost fed le. A hongkongi és a sencseni tőzsdén is jegyzett vállalat a Fortune Global 500 vállalataként ismert, amely a zöldebb világért folytatott innovációkat kínál. 2003-ban alapította meg csúcstechnológiás leányvállalatát, a BYD Autót, amely a technológiai innovációkat a jobb élet érdekében használja fel.

Elhangzott az is, hogy a márka élen jár az új energiával működő járművek teljes ipari láncának alapvető technológiáiban: az akkumulátorok, az elektromos motorok, az elektronikus vezérlők és az autóipari minőségű félvezetők terén. A házon belül gyártó és fejlesztő ázsiai óriás már Európában is letette a névjegyét, a BYD Europe székhelye Hollandiában található, ez a cégcsoport első tengerentúli leányvállalata. 

Vémi Zoltán / Világgazdaság
BYD
A magyar újságírók is kipróbálhatták a BYD SEAL U-t.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

A legfejlettebb technológiát hozzák Szegedre

„Prémium és elérhető – ez a BYD pozicionálásának két kulcsszava. Ez azt jelenti, hogy kiemelkedő, prémiumfelszereltséget alapfelszereltségként kínálunk egy szélesebb vásárlóközönségnek, s a kínálatunkat szeretnénk megfizethetővé is tenni” – jegyezte meg Erhardt Péter, aki megerősítette: Szegedre a legfejlettebb technológiát és automatizált gyártási folyamatot hozzák el, miközben több ezer munkahelyet is teremtenek. 

Ahogy arról lapunk is beszámolt, a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházásával megépülő szegedi üzemében a BYD új energiákkal hajtott járművei – tehát elektromos autói – készülnek majd kifejezetten az európai piacra. A gyár három éven belül kezdi meg a termelést, az első álláshirdetések már meg is jelentek. 

A BYD azért is választotta a sajtótájékoztató helyszínéül a Puskás Arénát, mert az Európai Labdarúgó-szövetséggel (UEFA) kötött megállapodása értelmében a 2024-es németországi labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos e-mobilitási partnere lett.

Magyarországon is kapható a SEAL U

A BYD tisztán elektromos hajtású, középkategóriás, családi SUV-ja, a SEAL U európai kiszállításai februárban indulnak, köztük Magyarországon is. A kínálat kétféle felszereltségből áll, mindkettőhöz saját hajtáslánc-konfiguráció tartozik. Hatféle külső szín és két utastéri árnyalat választható, nálunk 16 334 110 forintos indulóárat szabtak meg neki. A SEAL U hatótávolsága a vállalat tájékoztatása szerint az 500 kilométert is elérheti. A kínai márka hatéves vagy 150 ezer kilométeres teljes körű gyártói garanciával kínálja a SEAL U-t, a legalább 70 százalékos akkumulátorkapacitásra pedig nyolc évet vagy 200 ezer kilométert szavatol. A nyolcéves vagy 150 ezer kilométeres általános garancia a villanymotorra is érvényes.