A BYD szegedi gyárépítésének első szakasza kezdődött el január 30-án a hivatalos előszerződés aláírásával – derül ki a kínai autógyártó csütörtöki közleményéből, amely szerint az üzemben a BYD új energiákkal hajtott járművei – tehát elektromos autók – készülnek majd kifejezetten az európai piacra.
A gyár a termelést három éven belül kezdi meg
a tájékoztatás szerint. Az előszerződés ünnepélyes aláírásnál jelen volt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Vang Csuan-fu a BYD elnöke is, míg Szeged városát Botka László képviselte, de megjelent Gong Tao, Kína magyarországi nagykövete is.
A közlemény szerint a BYD szegedi gyára lesz az első kínai tulajdonú személyautógyár Európában. Az autógyártó számára az üzem különös jelentőségét az adja, hogy az megerősíti a márka elektromos járműveinek európai piaci jelenlétét.
A cég személyautói 2022-ben mutatkoztak be Európában, azóta már 250 telephely nyílt 19 európai országban. A gyártó jelenleg hat modellt – BYD Tang, BYD HAN, BYD Atto 3, BYD Dolphin, BYD Seal és BYD Seal U – kínál a kontinensen három méretkategóriában,
kifejezetten az európai ízlésre szabva. A tervekben két új modell idei bevezetése is szerepel.
Ugyanakkor a BYD Magyarországon már 2016 óta jelen van komáromi elektromos buszgyára révén, ami fontos szerepet játszott abban, hogy az első európai autógyáruk is hazánkba települ. A gyár révén több ezer új munkahely létesül, fejlődik a helyi gazdaság és a helyi beszállítói lánc is.
A BYD elkötelezett és következetes képviselője és támogatója a zöldenergetikai átalakulásnak, globálisan is vezető elektromosautó-gyártó. A vállalat azzal, hogy elérhető, ám mégis modern és fejlett technológiájú járműveket kínál, az elektromobilitás európai terjedését is fel kívánja gyorsítani.