Amikor 2012 tavaszán a Facebook megszerezte az Instagramot, a fotómegosztó alkalmazásnak körülbelül 50 millió felhasználója volt, és a mögötte álló cégnek nem igazán volt pénze. Mivel azonban az applikáció mégis népszerű volt,
Mark Zuckerberg úgy döntött, hogy 1 milliárd dollárt pumpál az egykori versenytársba.
Döntéséhez egyesek szkeptikusan álltak, mások pedig okos lépésnek tartották. Mindenesetre tény, hogy a Facebook tulajdonosának akciója egyre több embert késztetett arra, hogy regisztráljon az Instagramra. A megszűnés szélén álló app tehát egyre több embert kebelezett be, és Zuckerberg befektetése kezdett megtérülni. Főként, hogy 2013-ban a Time magazin máris a legjobb androidos alkalmazások közé szavazta.
A fotómegosztó alkalmazásnak jelenleg 1 milliárd havi aktív felhasználója van, és – tekintve, hogy tele van hirdetésekkel –több, mint biztos, hogy az applikáció sorsa és jövője stabilizálódott. A reklámok által már olyan mennyiségű pénz ömlik be a céghez, amit már kezelni is nehéz lehet,
ám a felhasználókat pont ez zavarja a legjobban.
Ahogy görgetnek a hírfolyamban, kéretlen hirdetésekbe botlanak csizmákról, fagylaltról, napszemüvegről.
Ugyanilyen lázadást váltott ki a felhasználókból a Stories funkció,amelyet a Snapchat ócska és felesleges utánzatának tartottak. A sok negatív hang ellenére azonban Zuckerberg nem tágított a funkció beépítésétől, és ismét neki lett igaza:
a Stories a Facebook-csoport első védelmi vonalává vált a Snapchat ellen.
További stabilitást hozott az Instagramnak, hogy egyre több gigasztár – színész, zenész, sportoló – használja, sőt a tendencia azt mutatja, hogy a sztárok szép lassan elfelejtik a Facebookot, és Instagrmon osztanak meg fontos tartalmakat. A legtöbben már ezt a platformot választják a rajongókkal való kommunikálásra is.
Ezt a jelenséget okosan ki is használják a világ nagyvállalatai, rengeteg pénz tömnek a celebritások zsebébe egy-két fotóért vagy videóért, amivel terméküket reklámozzák. Nem túlzás kijelenteni, hogy
napjainkra az Instagram lett a sztárok első számú brand-építő platformja,
amellett, hogy az átlagos felhasználók számára is megmaradt az az intimitás, ahova a Facebook hiperaktív világa elől menekültek. Azonban végső soron mégis mindenki Zuckerberg karjaiba rohan.