Az egyik legfontosabb újítás, hogy 120 hertzes képfrissítési technológiával szerelték fel, ez az első tablet a kínai cég kínálatában, amely képes erre. A nagyobb képfrissítésnek köszönhetően a kijelzőkön megjelenő mozgó tartalom sokkal lendületesebbnek tűnik, így a nagy sebességű videók és játékok sokkal simábban futnak a képernyőn, de a weboldalak és a dokumentumok közötti görgetés és váltás is lényegesen gördülékenyebb. A Huawei fejlesztői a gyorsabb frissítés miatti nagyobb energiaigényre is gondoltak, a képfrissítés-adaptációs technológia ugyanis a tartalomhoz igazítja a képfrissítést, segítve a fogyasztás csökkentését.
 

A MatePad 11 a munkában is hasznos társ lehet, mert képes az úgynevezett több képernyős együttműködésre (Multi Screen Collaboration). A tabletet egy PC-vel összekötve Tükrözés és Kiterjesztés üzemmódban a táblagép rajztáblává és másodlagos kijelzővé válik. Az együttműködési módban pedig a Huawei saját operációs rendszere, a HarmonyOS2 és a Windows között egyszerű „drag’n’drop” módszerrel továbbíthatók a tartalmak – például szöveg, kép és dokumentum – az egymáshoz csatlakoztatott eszközök között.

A vadonatúj Többablakos mód funkciónak köszönhetően a tablet akár négy alkalmazást is képes egyidejűleg megjeleníteni.

Két, párhuzamosan lebegő ablakot is felkínál, hogy a multitasking még egyszerűbb legyen. Ha pedig nincs rájuk szükség, az úszó ablakokat el lehet helyezni a háttérben, és bármikor könnyen hozzáférhetők, amikor úgy adódik.
A Huawei MatePad 11 a HarmonyOS alapjául szolgáló Multi-Kernel környezetnek köszönhetően kompatibilis az androidos alkalmazásokkal. A felhasználók az AppGallery segítségével hozzáférhetnek például a Microsoft Office programokhoz vagy a népszerű OfficeSuite alkalmazáshoz. Emellett a Google Drive és a Google Calendar, a Zoom, az Outlook és a OneDrive szintén megtalálható a Huawei saját alkalmazás-áruházában a Spotify, a Netflix, a YouTube és sok más egyéb applikáció mellett.

Az IDC legfrissebb adatai szerint a második negyedévben világszerte 40,5 millió táblagépet szállítottak le a gyártók, ez 4,2 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest.

Az Apple toronymagasan piacvezető, a Huawei 2,1 millió ilyen eszközt tudott eladni, ez kevesebb mint fele a 2020 második negyedéves értéknek.