BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Telekommunikáció

Megindult a harc az influenszerekért

Az alkotókért folyó verseny új helyzetet hozhat az online figyelemért folyó versenyben.

Az influenszerekért folyik a harc az Egyesült Államokban a közösségimédia-vállalatok között – írja a Reuters, a témát feldolgozó cikkében.

Az írásból kiderül, hogy a különböző platformok alkotói egyre jobb helyzetben vannak, a különböző cégek egyre több pénzzel és egyre nagyobb mozgástérrel próbálják őket elcsábítani.

Az újonnan piacra lépő cégek, mint a TikTok mely 2 milliárd dolláros alapot hozott létre a tartalomgyártók részére, valóságos versenyt indítottak a cégek között.

A Facebook, a Twitter vagy a YouTube-tulajdonos Alphabet részéről várható az alkotókat közvetlenül támogató előfizetéses, feliratkozós vagy adományozós modell terjedése is.

A közösségi oldalak felhasználói így egyre gyakrabban találkozhatnak majd fizetési lehetőséggel, esetleg csak előfizetők részére elérhető exkluzív tartalmakkal.

Fotó: JENS KALAENE / dpa/AFP

Ez új bevételi forrást jelenthet az eddig leginkább reklámokból élő influenszerek számára, noha már az a piac is 2019-ben 8 milliárd dolláros volt és jövőre elérheti a 15 milliárd dollárt.

A népszerűség pénzre válthatóságának hiánya kapcsán az elrettentő példa a Vine, ami hiába volt népszerű szolgáltatás és bizonyos szempontból a TikTok előfutára, a tartalomgyártók otthagyták a platformot, mert nem tudtak pénzt keresni.

Ezt a sorsot érthetően szeretnék elkerülni a közösségi média cégei, így a Snapchat például 130 millió dollárt költött november óta a Spotlight nevű szolgáltatásában közreműködőkre, de a YouTube is 100 millió dollárt szán az újonnan induló Shorts szolgáltatásában résztvevő alkotók finanszírozására.

A Facebook induló hírlevél szolgáltatásában elérhetővé teszi a résztvevők számára a feliratkozók email címeit, ami korábban elképzelhetetlen lett volna.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek