BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Telekommunikáció

Megindult a harc az influenszerekért

Az alkotókért folyó verseny új helyzetet hozhat az online figyelemért folyó versenyben.

Az influenszerekért folyik a harc az Egyesült Államokban a közösségimédia-vállalatok között – írja a Reuters, a témát feldolgozó cikkében.

Az írásból kiderül, hogy a különböző platformok alkotói egyre jobb helyzetben vannak, a különböző cégek egyre több pénzzel és egyre nagyobb mozgástérrel próbálják őket elcsábítani.

Az újonnan piacra lépő cégek, mint a TikTok mely 2 milliárd dolláros alapot hozott létre a tartalomgyártók részére, valóságos versenyt indítottak a cégek között.

A Facebook, a Twitter vagy a YouTube-tulajdonos Alphabet részéről várható az alkotókat közvetlenül támogató előfizetéses, feliratkozós vagy adományozós modell terjedése is.

A közösségi oldalak felhasználói így egyre gyakrabban találkozhatnak majd fizetési lehetőséggel, esetleg csak előfizetők részére elérhető exkluzív tartalmakkal.

Fotó: JENS KALAENE / dpa/AFP

Ez új bevételi forrást jelenthet az eddig leginkább reklámokból élő influenszerek számára, noha már az a piac is 2019-ben 8 milliárd dolláros volt és jövőre elérheti a 15 milliárd dollárt.

A népszerűség pénzre válthatóságának hiánya kapcsán az elrettentő példa a Vine, ami hiába volt népszerű szolgáltatás és bizonyos szempontból a TikTok előfutára, a tartalomgyártók otthagyták a platformot, mert nem tudtak pénzt keresni.

Ezt a sorsot érthetően szeretnék elkerülni a közösségi média cégei, így a Snapchat például 130 millió dollárt költött november óta a Spotlight nevű szolgáltatásában közreműködőkre, de a YouTube is 100 millió dollárt szán az újonnan induló Shorts szolgáltatásában résztvevő alkotók finanszírozására.

A Facebook induló hírlevél szolgáltatásában elérhetővé teszi a résztvevők számára a feliratkozók email címeit, ami korábban elképzelhetetlen lett volna.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek