Telekommunikáció

Megindult a harc az influenszerekért

Az alkotókért folyó verseny új helyzetet hozhat az online figyelemért folyó versenyben.

Az influenszerekért folyik a harc az Egyesült Államokban a közösségimédia-vállalatok között – írja a Reuters, a témát feldolgozó cikkében.

Az írásból kiderül, hogy a különböző platformok alkotói egyre jobb helyzetben vannak, a különböző cégek egyre több pénzzel és egyre nagyobb mozgástérrel próbálják őket elcsábítani.

Az újonnan piacra lépő cégek, mint a TikTok mely 2 milliárd dolláros alapot hozott létre a tartalomgyártók részére, valóságos versenyt indítottak a cégek között.

A Facebook, a Twitter vagy a YouTube-tulajdonos Alphabet részéről várható az alkotókat közvetlenül támogató előfizetéses, feliratkozós vagy adományozós modell terjedése is.

A közösségi oldalak felhasználói így egyre gyakrabban találkozhatnak majd fizetési lehetőséggel, esetleg csak előfizetők részére elérhető exkluzív tartalmakkal.

Fotó: JENS KALAENE / dpa/AFP

Ez új bevételi forrást jelenthet az eddig leginkább reklámokból élő influenszerek számára, noha már az a piac is 2019-ben 8 milliárd dolláros volt és jövőre elérheti a 15 milliárd dollárt.

A népszerűség pénzre válthatóságának hiánya kapcsán az elrettentő példa a Vine, ami hiába volt népszerű szolgáltatás és bizonyos szempontból a TikTok előfutára, a tartalomgyártók otthagyták a platformot, mert nem tudtak pénzt keresni.

Ezt a sorsot érthetően szeretnék elkerülni a közösségi média cégei, így a Snapchat például 130 millió dollárt költött november óta a Spotlight nevű szolgáltatásában közreműködőkre, de a YouTube is 100 millió dollárt szán az újonnan induló Shorts szolgáltatásában résztvevő alkotók finanszírozására.

A Facebook induló hírlevél szolgáltatásában elérhetővé teszi a résztvevők számára a feliratkozók email címeit, ami korábban elképzelhetetlen lett volna.

big tech marketing YouTube Shorts influenszer TikTok Facebook youtube
Kapcsolódó cikkek