Az HBO Max és a Discovery+ egyesítésével egy hatalmas könyvtár nyílik meg a nézők előtt: minőségi filmek és sorozatok, karnyújtásnyira a valóságshow-któl és az ismeretterjesztő médiától. A szolgáltatás az otthoni mozizás új királya vagy a legújabb streamingbukás lehet, de legalább az árak nem változnak – írta a Wired.
Pont egy évvel ezelőtt zárult le a szórakoztatóipar történetének az egyik legnagyobb vállalati egyesülése – a Discovery és a WarnerMedia házassága, 43 milliárdos üzlet volt, amely a fantáziadús Warner Bros. Discovery (WBD) nevet kapta. Ezután nem kellett sokáig várni, hogy elkezdődjenek a leépítési hullámok, több ezer embert bocsátottak el, bezárták a CNN+ hírszolgáltatót, és még a készülő Batgirl-filmet is kidobták a szemétbe. Ám a nézőknek az fájt a legjobban, hogy az új cég az HBO Max kínálatába is belepiszkált, és olyan kedvenceket is törölt a katalógusából, mint például a Westworld-sorozat.
A fúziót követő takarítással párhuzamosan azonban ígéretek is érkeztek. Az új vezérigazgató, David Zaslav azt akarta, hogy a stúdió jobb filmeket készítsen, a mozis megjelenésekre koncentráljon, és a legfontosabb, hogy a két vállalat streamingszolgáltatásait, az HBO Maxot és a Discovery+-t egyesítsék.
Ma a WBD bejelentette, hogy az új szolgáltatás, amelyet mostantól csak Maxnak hívnak, május 23-án indul.
A Max nem kis tűzerővel érkezik meg a képernyőkre, mivel a tervek szerint az összeolvasztott vállalat minden szellemi tulajdona fel fog kerülni a platformra – Batman, Barbie, Tapsi Hapsi és a Halálos fogás rákhalászai is otthont kapnak majd az új katalógusban, amely talán még a Disney+ gyűjteményét is túlszárnyalhatja.
Bár az új platform bemutatóját sokan örömmel fogadták, A WBD részvényei 6 százalékot estek – ez nem feltétlenül a Max hibája, a streamingszolgáltatók részvényei azóta zuhannak, hogy Warren Buffett rossz befektetésnek nevezte az otthoni mozizást.
Az új platform bejelentése nem maradt kritikák nélkül sem. Az ágazatban hatalmas a verseny, szinte minden nagyobb stúdiónak van már saját platformja, a nézők számára pedig a számtalan új fizetős szolgáltatás elronthatja a felhasználói élményt. Bár a Max két meglévő platformot olvaszt egybe, a nagyobb katalógus nem biztos, hogy elég vonzó azoknak, akik csak egy-két film vagy sorozat után érdeklődnek.
Tekintettel arra, hogy a Discovery és a WarnerMedia 2022-es egyesülését többek között azzal indokolták, hogy jobban ki tudják használni a streamingszektort, a Max pont az ellenkező hatást válthatja ki.
A vállalat viszont nem csak a meglévő könyvtárából akar dolgozni – a Max bemutatásával párhuzamosan több új projektet is bejelentett, s míg a filmjeikkel a mozikat próbálják újra meghódítani, a sorozatok kizárólag itt lesznek elérhetők.
A WBD a Maxszal 2025-re 130 millió előfizetőt szeretne elérni – amely bőven a Netfilx 231 milliója alatt van –, és egy olyan szolgáltatást akar biztosítani, amely minden ízlést kiszolgál. Ezzel a Max a streamingpiac új királya lehet, és könnyen elcsábíthatja a gyengélkedő vetélytársak közönségét; vagy a nagy mennyiségű tartalom mosogatólévé válik, és nem lesz elég ahhoz, hogy stabil nézettséget generáljon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.