Hogyan kínáljuk a termékeinket válság idején?
Az elképzelés lényege
» Recesszió idején a vállalatok ismerjék meg a vevők megváltozott igényeit, és ezekhez igazítsák a kommunikációjukat és ajánlataikat.
» Szegmentálják vásárlóikat a recesszió pszichológiai hatásának ismérvei alapján (az aggódótól a gondtalanig), és aszerint, hogy ők miként kategorizálják a vásárlásaikat (az alapvetőtől a mellőzhetőig).
» Jól irányzott üzenetekkel érzelmi kötődést alakíthatunk ki a vevőkben a márkák iránt
– ahogy azt például a Crest tette Whitestrips-reklámjával a 2008-as karácsonyi időszakban. Az Aleve is az emberek érzelmeire apellált, amikor felhívta a figyelmüket, hogy ha ezt a márkát választják, okosan döntenek. („Ez megéri. Ez Aleve.”)
» Az ilyen taktikákat alkalmazó vállalatok jobb eredményeket érnek el a jelenlegi helyzetben és hosszú távon is, mint azok, amelyek általános költségcsökkentést hajtanak végre.


