BUX 39,279.84
-1.08%
BUMIX 3,765.34
-0.39%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,400
-1.57%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.25%
0.00%
+0.20%
ZWACK 18,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,125
0.00%
0.00%
-3.15%
-2.52%
0.00%
-1.18%
-1.35%
0.00%
0.00%
-0.29%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,920
-1.02%
-2.26%
ALTEO 2,390
-0.83%
0.00%
0.00%
-9.52%
-0.83%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
0.00%
-1.07%
-1.21%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,206
-2.74%
0.00%
-4.02%
Forrás
RND Solutions
Telekommunikáció

A vártnál jobb negyedévet zárt a Facebook és a Google is

A közösségi oldalt üzemeltető cég éves bevétele 22 százalékkal, a Google anyacégénék bevétele 14 százalékkal erősödött idén.

A vártnál nagyobb lett a Facebook és a Google bevétele és nyeresége a harmadik negyedévben.

A közösségi oldal mögötti cég esetében a bevétel éves szinten 22 százalékkal, 21,47 milliárd dollárra emelkedett, szakértők 19,8 milliárd dollárt vártak. A reklámokból származó bevétel ugyancsak 22 százalékkal, 21,22 milliárd dollárra bővült. A negyedéves adózott eredmény 29 százalékkal, 7,85 milliárd dollárra, részvényenként 2,12 dollárról 2,71 dollárra emelkedett. Elemzői várakozások átlagában kisebb, 1,9 dolláros részvényarányos eredmény szerepelt.

A harmadik negyedévben a Facebook napi használóinak száma 12 százalékkal, 1,82 milliárdra emelkedett,

a közösségi hálózatba havonta legalább egyszer belépők száma ugyancsak 12 százalékkal, 2,74 milliárdra nőtt.

Google vs Facebook
Fotó: VCG/ VCG / Getty Images

A várakozásokat meghaladó, 59 százalékos negyedéves adózott eredménynövekedésről jelentett az Alphabet, a Google anyavállalata, elsősorban a hirdetésekből és a felhőszolgáltatásból származó jelentős bevételbővülésre. A cég azt közölte, hogy a szeptember végével záródott három hónapban a profitja 11,247 milliárd dollár, részvényenként 16,4 dollár volt. Elemzők kisebb, 11,03 dolláros részvényarányos eredményre számítottak.

Az Alphabet negyedéves bevétele 14 százalékkal, 46,173 milliárd dollárra emelkedett.

A növekmény részben a hirdetési bevételek gyors emelkedésének köszönhető. A hirdetésekből származó negyedéves bevétele 37,1 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 33,8 milliárd dollárról, de jelentősen nőtt a felhőszolgáltatásokból származó bevétel is, a tavalyi harmadik negyedévi 2,379 milliárd dollárról 3,444 milliárd dollárra.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek