Ebben a helyzetben az olajpiac szereplői attól tartanak, hogy az ENSZ szankciókat vezethet be a közel-keleti ország ellen, s ezzel a fekete arany utánpótlását is megzavarja. A hangulatot jellemzi, hogy tegnap tovább emelkedett az olaj ára, ám a valamivel 72 dollár feletti New York-i ár egyelőre elmarad a libanoni háború idején, július 14-én mért 78,40 dolláros rekordtól. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők azonban elképzelhetőnek tartják, hogy a politikai helyzet romlása esetén 80 dollár fölé szökhet az ár. Teherán ráadásul tudatosan szítja a feszültséget: az olajipari miniszter kijelentette, minden lehetséges eszközt – beleértve az olajat is – felhasználnak, ha „megtámadják érdekeltségeiket”.
Más szakértők azonban derűlátóbbak, rámutatva: az ENSZ Biztonsági Tanácsán belüli nézeteltérések miatt nem kell arra számítani, hogy érdemi szankciókat vezetnek be Irán ellen.
Az ázsiai térség a magyar külgazdaság-politika egyik fontos területe, amelyen belül Irán hagyományos kereskedelmi partnerünk. Gazdasági kapcsolatainkat vitás kérdések nem terhelik – tájékoztatott a gazdasági tárca. A kétoldalú árucsere-forgalom volumene ugyanakkor elmarad a lehetőségektől. Az iráni üzleti körök érdeklődése és piaci aktivitása Magyarország iránt az EU-csatlakozásunkat követően érezhetően megnőtt; emögött elsősorban exportszándékok állnak.
Tavaly látványosan emelkedett a magyar kivitel: ez a Magyarországon összeszerelt Nokia mobiltelefon-készülékek közvetlen eladása beindulásának köszönhető. Legfontosabb exporttermékeink a (Nokia) mobiltelefonok (49 millió dollár), vasúti és közúti járműalkatrészek (10,3 millió), vegyipari termékek (6,2 millió), gyógyszerek (3,1 millió dollár). Szakértők szerint kivitelünk további bővítésére elsősorban az energetika, a járműipar, a mezőgazdaság területein van lehetőség. Iráni importunkban meghatározóak a friss és szárított gyümölcsök, valamint a textiltermékek.
Jelentősebb tőkebefektetésről egyik oldalon sincs tudomása a gazdasági tárcának. Magyarországon néhány iráni tulajdonú étterem és kiskereskedelmi cég dolgozik, hagyományos termékek (szőnyeg, fűszerek, szárított gyümölcsök) forgalmazására szakosodva.