Meghal a vonalkód, éljen az RFID!
A világ egyik legnagyobb kereskedelmi csoportja, a Metro csoport Düsseldorf mellett, Neuss ipari zónájában fejleszti a legújabb termékeket és áruházi felszereléseket. Az öltözőben beszélnek a tükrök, a hűtőszekrények tudják, hogy mi hűl bennük, az ingek és blúzok ellopása lehetetlen, mert hívják a biztonsági őrt, a kabátok szellemkéztől vezérelve kerülnek vállfára, írja a Die Welt online. Ez az RFID, vagyis rádió-frekvenciás azonosító címkéknek köszönhető, amelyeket rádióhullámok segítségével olvasnak le, és szinte biztosan leváltják a csomagoláson a vonalkódokat.
A rádiós címkék egyre olcsóbbak, jelenleg 10 centbe, úgy 25 forintba kerül egy darab. Nyomtathatók a papírra, beleszőhetők a textilbe. A mérnökök mákszem méretűre zsugorítják őket. A Deutsche Bank tanulmánya szerint a világon 2010-ben már több mint 20 milliárd euró értékű árut adnak el RFID technológiával, de így is legalább tíz évig tart, amíg a vonalkódot képes lesz leváltani.