A világ egyik legnagyobb kereskedelmi csoportja, a Metro csoport Düsseldorf mellett, Neuss ipari zónájában fejleszti a legújabb termékeket és áruházi felszereléseket. Az öltözőben beszélnek a tükrök, a hűtőszekrények tudják, hogy mi hűl bennük, az ingek és blúzok ellopása lehetetlen, mert hívják a biztonsági őrt, a kabátok szellemkéztől vezérelve kerülnek vállfára, írja a Die Welt online. Ez az RFID, vagyis rádió-frekvenciás azonosító címkéknek köszönhető, amelyeket rádióhullámok segítségével olvasnak le, és szinte biztosan leváltják a csomagoláson a vonalkódokat.
A rádiós címkék egyre olcsóbbak, jelenleg 10 centbe, úgy 25 forintba kerül egy darab. Nyomtathatók a papírra, beleszőhetők a textilbe. A mérnökök mákszem méretűre zsugorítják őket. A Deutsche Bank tanulmánya szerint a világon 2010-ben már több mint 20 milliárd euró értékű árut adnak el RFID technológiával, de így is legalább tíz évig tart, amíg a vonalkódot képes lesz leváltani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.