BUX 43,395.61
-0.30%
BUMIX 3,805.12
-0.24%
CETOP20 1,856.7
0.00%
OTP 9,140
-0.78%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+4.85%
ZWACK 17,350
+0.58%
0.00%
ANY 1,540
-1.28%
RABA 1,150
+2.22%
-1.44%
-0.47%
0.00%
-1.44%
0.00%
0.00%
+0.26%
0.00%
+0.99%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,890
-0.89%
-1.28%
ALTEO 2,990
-0.99%
-3.33%
-1.11%
0.00%
+0.88%
-0.92%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.41%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-0.76%
-2.07%
0.00%
-1.49%
-5.31%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,200
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

„Nagy-Albánia” sztrádája?

Jelentős lépés lenne a Nyugat-Balkán fejlődésében a Koszovót Albánia tengerparti kikötőjével, Durrësszel összekötő autópálya befejezése, az unió azonban politikai aggályok miatt igyekszik kivonni magát a projektből.

A nemrég újraválasztott albán miniszterelnök, Sali Berisha június végén a 61 kilométeres Durrës–Morine útszakasz átadásakor úgy fogalmazott: Koszovó függetlenségének tavaly februári kikiáltása és Albánia ez áprilisi NATO-felvétele óta ez a legfontosabb esemény az albán nép számára. Ha az egész tervezett autópálya elkészül, azzal jelentősen nőhet az Albániába érkező turisták száma, Durrës pedig – albán remények szerint – Szalonikivel vetekedő kikötővé fejlődhet.

A hegyes terep miatt rendkívüli technikai kihívást és költséget jelentő beruházás finanszírozásában ugyanakkor aligha lehet az Európai Unióra számítani. Név nélkül nyilatkozó diplomaták rámutatnak arra, hogy elvben ugyan támogatják a térség infrastrukturális fejlesztését, de több európai kormány is szkeptikusan viszonyul a „Nagy-Albánia” főútvonalának tekinthető sztrádához. Az útvonal egyébként kapcsolódna a Salzburg– Szaloniki transzeurópai közlekedési útvonalhoz. EurActiv

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek