A csütörtök esti jogszabálytervezet alapján „a program hatálya alá tartozó hitelintézetek kötelesek reklámjaikban és hirdetéseikben a Kormány honlapján közzétett arculati kézikönyvben szereplő formai követelményeket, arculati elemeket és jelmondatokat alkalmazni”. Emellett, ha egy online ingatlanhirdetési platform szolgáltatója, illetve az ingatlanközvetítéssel foglalkozó gazdálkodó szervezet azt jelzi, hogy egy hirdetett otthon megfelel a fix 3 százalékosos lakáshitelprogram feltételeinek, akkor a miniszteri rendelet értelmében kötelező az arculati logó használata is, szintén az arculati kézikönyv előírásai szerin – derült ki a Bank360 közleményéből.
A tervezet szerint a fix 3 százalékos lakáshitel elsőlakás-vásárlóknak termék kommunikációja az ingatlanközvetítés és ingatlanhirdetések területén is egységes kell hogy legyen, hiszen az igénylők ezeken keresztül fogják felhasználni a hitelterméket. És tekintve, hogy a hiteltermék pénzintézeteken keresztül kerül az igénylőkhöz, ezért fontos, hogy a fix 3 százalékos lakáshitel elsőlakás-vásárlóknak termék kommunikációja ezen a területen szintén félreérthetetlen legyen.
A megjelent jogszabálytervezetet augusztus 22-ig lehet véleményezni.
A fix 3 százalékos hitel révén sokak számára nyílik meg az első lakóotthon megvásárlásának lehetősége. A program iránti felfokozott várakozást az is fűti, hogy kombinálható lesz más otthon-, illetve családtámogatási formákkal.
A szeptember 1-jén induló Otthon Start program mérföldkő lehet a magyar lakáspolitikában.
Az elmúlt évtizedekben a magyar otthonteremtési támogatások – így a CSOK, CSOK Plusz és a falusi CSOK – kiemelten segítették a gyermekes családok lakáshoz jutását, miközben jelentős gazdaságélénkítő hatást fejtettek ki az építőiparra és az ingatlanpiacra. Az Otthon Start program megtartja ezeket az előnyöket, de feltételei minden eddiginél nyitottabbak: nincs gyermekvállalási vagy házassági kötelezettség, a jogosultak köre a 18. életévüket betöltött, hitelfeltételeknek megfelelő fiataloktól egészen a nyugdíjhoz közelítő korosztályig terjed.
Kinek jelenthet segítséget?
Kiemelt előnyök:
Társadalmi jelentőség:
A magyar háztartások nettó vagyonának több mint 60 százaléka ingatlanban van, és a lakástulajdon iránti vágy nemzetkarakterológiai sajátosság. A a fix 3 százalékos lakáshitel program célja, hogy ezt a vágyat minél több ember számára reális lehetőséggé tegye, erősítve ezzel a polgári középosztályt és a társadalmi stabilitást – mutatott rá elemzésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány.
További részletek az Origo oldalán olvashatók!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.