Hogyan boldogulhatunk a turbulens piacokon?
Az elképzelés lényege
» Napjainkban a vállalatok közötti verseny sokban hasonlít egy ökölvívó-arénához, ahol a pofonok különböző irányokból érkeznek, a stratégiák ütésről ütésre változnak, és mindig újabb és újabb kihívó vár arra, hogy megverekedjen velünk.
» A szerző a Muhammad Ali és George Foreman nevéhez fűződő, „Dübörgés a dzsungelben” címen híressé vált, klasszikus ökölvívó-mérkőzés segítségével szemlélteti a napjaink környezetét jellemző bizonytalanság leküzdéséhez szükséges két módszert. Az agilis vállalatok (az Alik) gyorsan felismerik és kiaknázzák a felbukkanó üzleti lehetőségeket. A szívós cégek (a Foremanek) rendelkeznek a piaci változások átvészeléséhez szükséges erővel
és állóképességgel.
» A cégeknek tulajdonképpen mindkét módszert alkalmazniuk kell a szervezet életciklusának megfelelő szakaszokban. Az agilis szívósságot tanúsító vállalatok nem csupán gyarapodnak a bizonytalan időkben, hanem valódi piacvezetőkké válnak.


