Mire vigyázzunk az üzleti egységek leépítésekor?
A cikk dióhéjban:
Amikor részben vagy teljesen bezárunk egy üzemet, keménynek kell lennünk, igaz? Ugye az a lényeg, hogy a kemény döntés után minél gyorsabban túlessünk a dolgon, hogy a lehető legtöbbet spóroljunk?
Lehet, hogy ez a hagyományos megközelítés tetszik a Wall Streetnek, ám ahogy Kenneth Freeman a Corningnál, a Quest Diagnosticsnál, a Masonite Internationalnél és az Accellentnél szerzett tapasztalataiból megtanulta, az ilyen megoldás elidegenítheti a vállalatnál maradó alkalmazottakat, dühöt válthat ki a vevőkből és a beszállítókból, és veszélyeztetheti a részvényesek értékpercepcióját.
Jobb megoldás, ha átgondoltan és együttérzéssel bánunk a fontos érintett felekkel, és a bezárást úgy visszük végig, mintha egy komplex projektet menedzselnénk. Amikor az orvosi műszerekhez alkatrészeket gyártó Accellent 2008-ban bezárta memphisi üzemét, több hónappal előre értesítette az alkalmazottait és a legfontosabb vevőit, segített a vevőknek az átállásban, és a legtöbb dolgozónak is segített új állást találni. Az eredmény: erősebb vevőkapcsolatok, a volt alkalmazottak kedvező véleménye, és nagyobb fokú lojalitás a vállalatnál maradó dolgozók körében.