HBR

Jósoljuk meg a versenytársaink reakcióit!

Ahhoz, hogy megértsük, hogyan reagálnak a versenytársak a következő lépésünkre, az ő szempontjukból kell értékelnünk a helyzetet, nem a sajátunkból.

Az elkpzelés lényege

» A kutatások szerint a valóságban kevés cég vállalkozik a versenytársak komoly elemzésére. Ennek az az oka, hogy a legtöbb megközelítést gyanúsnak vagy túlságosan komplikáltnak találják.


» A legtöbb vállalat azonban meglehetősen előre megjósolható módon válaszol olyan lépésekre, mint az új termékek bevezetése vagy az árak változása, ami azt jelenti, hogy vallójában csak három kérdést kell meggondolni: Reagálnak-e egyáltalán a versenytársaink? Mely lehetőségeket veszik számításba? Mely lehetőséget választják a legnagyobb valószínűséggel?
» Ezeknek a kérdéseknek az alapos átgondolása lehetővé teszi számunkra, hogy még pontosabban felmérjük versenytársaink válaszát a következő stratégiai lépésünkre.

versenytárs reakció