A Versenyhivatal árgus szemekkel figyel a válság idején is
Az, hogy a pénzügyi válság idején a bankok szigorító lépéseket tesznek, indokolt, bár nem lehet mentség a fogyasztó nem megfelelő tájékoztatására, és a GVH figyelemmel kíséri a bankok tájékoztatási gyakorlatát a megváltozott helyzetben is.
A gondok következményeként a hitelezésben módosulnak a kondíciók, új konstrukciók jelennek meg. Ebben a helyzetben különösen fontos, hogy a fogyasztók ne csak a hirdetésekből tájékozódjanak, hanem további ismertetőket szerezzenek be, és alaposan áttanulmányozzák azokat. Ezt részben indokolja az is, hogy az ügynöki tevékenységekkel kapcsolatban is számos problémát jeleznek az ügyfelek a versenyhatóságnál.
lassuló hitelezés és a szigorúbb feltételek kétségkívül nehezítik a kölcsönre szorulók dolgát, ám nincs értelme kapkodni, és megfontolandó, hogy bankrendszeren kívüli hitelközvetítőkhöz, egyéb pénzhez jutási lehetőséget ígérő vállalkozásokhoz forduljanak-e, mert az utóbbiak – mint például a fogyasztói csoportok – úgymond segítsége sok kockázatot rejt magában. Hasznosabb türelmesnek lenni, több banknál is informálódni és alaposan megfontolni, összevetni a saját lehetőségekkel az ajánlatokat – javasolják a versenyjogi szakemberek.
A GVH e körben végzett vizsgálatai azt támasztják alá, hogy a hitelintézetek több száz kölcsönterméket kínálnak, az érdekeltek nehezen igazodnak el a konstrukciók között, amelyeknek reklámjai tisztességtelenül befolyásolhatják a döntéseiket. Gyakorta elkenik a hirdetett kedvező törlesztőrészlettel vagy például a teljes hiteldíjmutatóval (THM) kapcsolatos feltételeket.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható


