BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lázár szerint nem irracionálisan drága a Közgép autópálya-építése

Közel tíz százalékkal nőtt az autópálya-építés átlagára öt év alatt - magyarázza Lázár János abban a levélben, amelyet a Népszabadság közölt. Az M4-es Abony–Fegyvernek közötti szakasz (a Közgép részvételével) kilométerenként 3,79 milliárd forintért épül, szemben a völgyhidat is magában foglaló M7-es szakasz 2,8 milliárdos kilométerenkénti árával. 2004-ben és 2009-ben is 2,1 milliárdos autópálya-építési átlagár 2013-ra 2,3 milliárdra nőtt, ám Lázárazt hangsúlyozza, hogy „tíz év alatt 43 százalékkal nőtt a bitumen és az aszfalt ára".

Másrészt arra hivatkozik: „Különleges technológiai eljárásokat igénylő, és az ezzel együtt járó, átlagosnál magasabb építési költségekkel bíró autópálya-beruházások külföldön sem ritkák. Példaként említhetem Szlovákiában az R2 autópálya egyik szakaszának 5,7 milliárdos kilométerenkénti fajlagos költségét, vagy Ausztriában az A5 autópálya egyik 25 kilométer hosszúságú szakaszának 3,9 milliárd forintos fajlagos építési költségét". Lázár szerint az M4-es vizsgált szakasza nem tekinthető „irracionálisan drágának", és nem indokolt a beruházás soron kívüli vizsgálata.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.