BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kiskereskedelem öt szabálya recesszió idején

A nehéz időszak – még a mély recesszió is – lehetőséget jelenthet arra, hogy a vállalat még több vevő hűségét nyerje el, növelje jövedelmezőségét, és megszilárdítsa piaci pozícióját. Jelen cikkünkben igyekszünk megmutatni, hogyan reagálhatnak a kiskereskedelemben dolgozó vállalatigazgatók az üzletágukat érintő gazdasági visszaesésre, és hogyan kerülhetnek ki abból minden korábbinál erősebben.

Az elképzelés lényege
» A fogyasztók szorosabbra húzzák a nadrágszíjukat, a kiskereskedelmi vállalatok pedig egyre inkább megszorulnak.
» A kiskereskedelmi vállalatok azonban ezekben a nehéz időkben is szerezhetnek új vevőket, és fokozhatják a vevők lojalitását azáltal, ha azokra összpontosítanak, akik nem a legjobb vevőik – és gondoskodnak arról, hogy azt kínálják, amit ezek a vevők valóban értékelnek.

» A piaci részesedés fokozásához és a nyereség megóvásához ezt az öt szabályt érdemes alkalmazni:
1. Koncentráljanak azokra a vevőkre, akik sem az önök vállalatához, sem a versenytársakhoz nem hűségesek.
2. Hidalják át a vevők igényei és a cég jelenlegi kínálata közötti eltéréseket.
3. Csökkentsék a „rossz költségeket” – amelyek olyan előnyöket hoznak létre, amelyekért a vevők nem hajlandók fizetni.
4. Csoportosítsák a vállalat üzleteit a vevői igények és a vásárlói magatartás hasonlósága, illetve különbözősége alapján.
5. Igazítsák új célokhoz a vállalat folyamatait – a piackutatást, a kereskedelmi tervezést, a teljesítménymenedzsmentet és a stratégiai tervezést – annak érdekében, hogy a vállalat jobb helyzetbe kerüljön az első négy szabály alkalmazásához.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.