A kiskereskedelem öt szabálya recesszió idején
Az elképzelés lényege
» A fogyasztók szorosabbra húzzák a nadrágszíjukat, a kiskereskedelmi vállalatok pedig egyre inkább megszorulnak.
» A kiskereskedelmi vállalatok azonban ezekben a nehéz időkben is szerezhetnek új vevőket, és fokozhatják a vevők lojalitását azáltal, ha azokra összpontosítanak, akik nem a legjobb vevőik – és gondoskodnak arról, hogy azt kínálják, amit ezek a vevők valóban értékelnek.
» A piaci részesedés fokozásához és a nyereség megóvásához ezt az öt szabályt érdemes alkalmazni:
1. Koncentráljanak azokra a vevőkre, akik sem az önök vállalatához, sem a versenytársakhoz nem hűségesek.
2. Hidalják át a vevők igényei és a cég jelenlegi kínálata közötti eltéréseket.
3. Csökkentsék a „rossz költségeket” – amelyek olyan előnyöket hoznak létre, amelyekért a vevők nem hajlandók fizetni.
4. Csoportosítsák a vállalat üzleteit a vevői igények és a vásárlói magatartás hasonlósága, illetve különbözősége alapján.
5. Igazítsák új célokhoz a vállalat folyamatait – a piackutatást, a kereskedelmi tervezést, a teljesítménymenedzsmentet és a stratégiai tervezést – annak érdekében, hogy a vállalat jobb helyzetbe kerüljön az első négy szabály alkalmazásához.


