Az elképzelés lényege
» A fogyasztók szorosabbra húzzák a nadrágszíjukat, a kiskereskedelmi vállalatok pedig egyre inkább megszorulnak.
» A kiskereskedelmi vállalatok azonban ezekben a nehéz időkben is szerezhetnek új vevőket, és fokozhatják a vevők lojalitását azáltal, ha azokra összpontosítanak, akik nem a legjobb vevőik – és gondoskodnak arról, hogy azt kínálják, amit ezek a vevők valóban értékelnek.
» A piaci részesedés fokozásához és a nyereség megóvásához ezt az öt szabályt érdemes alkalmazni:
1. Koncentráljanak azokra a vevőkre, akik sem az önök vállalatához, sem a versenytársakhoz nem hűségesek.
2. Hidalják át a vevők igényei és a cég jelenlegi kínálata közötti eltéréseket.
3. Csökkentsék a „rossz költségeket” – amelyek olyan előnyöket hoznak létre, amelyekért a vevők nem hajlandók fizetni.
4. Csoportosítsák a vállalat üzleteit a vevői igények és a vásárlói magatartás hasonlósága, illetve különbözősége alapján.
5. Igazítsák új célokhoz a vállalat folyamatait – a piackutatást, a kereskedelmi tervezést, a teljesítménymenedzsmentet és a stratégiai tervezést – annak érdekében, hogy a vállalat jobb helyzetbe kerüljön az első négy szabály alkalmazásához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.