HBR

Milyen az ön Google-stratégiája?

A Google-hoz, az Amazonhoz és a Blue-ray-hez hasonló közvetítők hatalma gyorsan növekszik. Készüljünk fel rá!

Az elképzelés lényege

» A sokoldalú platformok (olyan közvetítőkre gondoljunk, mint az Amazon vagy az eBay, amelyek az ügyfelek egymástól független csoportjait kötik össze) csökkenthetik a tranzakciós költségeinket, és az ügyfelek szélesebb körét tehetik elérhetővé. De ahogy a Toys „R” Us megtanulta, amikor összeállt az Amazonnal, a rossz MSP választása keményebb versenyhez és az ügyfelek fölötti ellenőrzés elveszítéséhez vezethet. Ahhoz, hogy a megfelelő MSP-t válasszuk a vállalkozásunk számára, három kulcsfontosságú döntést kell átgondolnunk:


» Egy már meglévő MSP-t válasszunk, vagy hozzuk létre inkább a saját platformunkat?
» Egy vagy több MSP-vel társuljunk-e? Sok vállalat hirdet például a Google-on és a Yahoon.
» Mely MSP-funkciókat kell elfogadnunk,
és melyeket elvetnünk, hogy fenntartsuk a versenyelőnyünket? A Target úgy tudta megőrizni a márkanevét, hogy szelektíven használta az Amazon rendelésteljesítési szolgáltatásait a saját weboldalán.

MSP eBay Yahoo Google target Amazon