Az Ön egykori főnöke, Léo Apotheker, - aki most a Hewlett Packard vezetője – úgy véli, hogy az eddigi legnagyobb IT forradalom zajlik éppen, és a következő években az internet határozza meg a termelékenység alakulását. Egyetért-e ezzel?
Létezik néhány olyan technológiai újdonság, – és ebben az internet használata is benne van - amely nagyságrendekkel tudja növelni a vállalatok hatékonyságát, termelékenységét. Ahhoz, hogy valaki növelhesse a termelékenységet, mindig napra kész információval kell rendelkeznie, akár a raktárkészletről, akár a pénzügyi eredményekről legyen szó. Az internet ennek a forradalomnak az alapja, hiszen nagyon sok apró információt kell összerakni és villámgyorsan kielemezni, ez lehet az egyik alapja a termelékenység, a hatékonyság növelésének.
Egyébként a most felnövekvő generáció teljesen másképp használja az internetet és a szociális médiumokat, az egymással való kommunikációra, játékokra. Fejükön van a „füles”, skype-on keresztül beszélgetnek és közösen oldanak meg egy feladatot. Szerintem ennek az érzületnek a következő 5-10 évben szintén nagy hatása lesz a vállalati hatékonyság növelésére, ugyanis ezek a tizenéves srácok, lányok a munkahelyen is elvárják majd, hogy hasonlóan dolgozzanak. A cégeknek is nyitni kell, és kiderül, hogy a kollaborációs eszközökkel sokkal gyorsabb egy munkafolyamat. Megfigyelhető egy még egy nagyon érdekes folyamat, a „gamefication”, a játékosítás, amely minden szolgáltatást kicsit játékká tesz. Elemzők szerint ez a jelenleg 100 millió dolláros sok milliárd dollárra rúg majd 6-8 év múlva. Azért, mert ott lehet majd a fiatalokat gyorsabb, hatékonyabb munkavégzésre ösztönözni.
Nemrégiben olvastam egy elemzést arról, amely szerint a cégek valójában nem tudnak mit kezdeni a rájuk zúduló információtömeggel, annak csak egy töredékét elemzik és hasznosítják.
Ez így van, és például a mi cégünk ezen területen hajtott végre komoly fejlesztést, ez a memóriaalapú számítástechnika, adatkezelés és bányászat. Ennek segítségével úgy lehet keresni a saját, céges adatbázisban, ahogy a Google keres a világhálón. Ehhez igen nagy sebesség kell, másrészt olyan adatbázis-kezelés, amelyet ez a memória-alapú dolog biztosít.
Az interjú zeljes terjedelemben a HBR 2011 júniusi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.