HBR

Roger L. Martin: Az innováció katalizátorai

A legjobb kreatív gondolatok a vállalat frontvonalában születnek. Csak egy kis bátorítás kell hozzájuk.

Sok vállalakozó szeretné, ha induló üzleti tevékenysége olyan lehetne, mint az Apple: dizájnközpontú, innovációkban gazdag, és fantasztikus ajánlatokkal kápráztatja el a vásárlókat.

 

Sajnos az ilyen típusú sikerhez, úgy tűnik, mindig szükség van egy olyan emberre a csúcson, akinek átütő jövőképe van. Ez azonban csak kevés vállalatnál valósul meg.

 

Scott Cook, az Intuit társalapítója felismerte, hogy innovatív dizájn a frontvonalon dolgozó csapatok tagjaitól is származhat, ha felhatalmazzák őket arra, hogy kidolgozzák a saját elképzeléseiket.

 

Az Intuit létrehozott egy 10 „innováció-katalizátorból” álló teamet, hogy az egész szervezetben segítsék a terméktervezési kezdeményezéseken dolgozó menedzserek munkáját.

 

Az örömteli terméktervezésnek (Design for Delight) nevezett folyamat során a menedzserek megkeresik az ügyfelek fájó pontjait, közvetlenül a terepen végzett kutatómunkával. Brainstroming segítségével igyekeznek kitalálni, hogyan enyhíthetnék ezeket, és gyorsan elkészítik a megoldások prototípusait. A folyamat óriási hatással volt az Intuitra: az elmúlt három évben jelentősen nőtt a cég NPS mutatója, bevétele és jövedelme.

 

A Design for Delight azért tudott meggyökeresedni, mert az emberek az innováció egyértelműen jobb és  élvezetesebb módját látják benne.

László József-->

team csapatmunka innováció termékfejlesztés Design for Delight