BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ideje összeismertetni a vidéket a digitalizációval

Vidéken még óvakodnak a digitális hálózatoktól, a vidéki emberek akkor érzik biztonságban a pénzüket, ha nyitva van a bankfiókjuk. Éppen ezért a vidéken hálózatot építő Takarékbank Zrt. számára az egyik legfontosabb és legnagyobb kihívás a digitalizáció – erről is beszélt Vida József a Világgazdaság tegnapi konferenciáján. A Takarékbank elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy ugyan nem a Takarékbank a digitalizáció zászlóhordozója, de küzd a digitalizációval.

Jelezte, hogy a bankokkal szemben az az elvárás, hogy a hitelkamat legyen alacsony, a betétkamat pedig magas. „Ezt oldják meg a bankok, és akkor a világ szép lesz” – tette hozzá. Úgy értékelt, hogy a közeljövőben stabilan, alacsony kamatok mellett tudják folytatni a munkájukat.

Vida József beszélt a bankolási szokások átalakulásáról is, ennek kapcsán kifejtette, hogy egyre nagyobb teret hódítanak az internetes és digitális szolgáltatások, illetve megoldások. Közben a lakosság jelentős része még idegenkedik az online bankolástól, és ragaszkodik a hagyományos ügyintézéshez. Éppen ezért a Takarék csoport párhuzamosan erősít rohamléptekkel a digitális bankolás terén, ugyanakkor igyekszik megfelelni a hagyományos fogyasztói elvárásoknak is.

Előbbi kapcsán megemlítette az úgynevezett smart pontokat, ezek olyan automatizált bankfiókok, amelyek nem igénylik ügyintéző jelenlétét, mégis komplex szolgáltatást tudnak nyújtani. Beszélt a „négy keréken gördülő” mobil bankfiókok lehetőségéről is, amelyekre azért van szükség, mert a nagybankok kivonulnak a kistelepülésekről.

Elmondta, hogy Magyarországon „túlbankosodás” volt megfigyelhető, vagyis a szükségesnél több bank volt. Az elmúlt években viszont bankfiókok sora szűnt meg, a folyamatot vidéken is megérezték. „Ezeket a fehér foltokat el kell tüntetni” – kommentált a bankvezér.

Idézett egy felmérést is, amely azt vizsgálta, hogy a 15–30 év közötti korosztály mennyire bízik a pénzügyi világban. Az adatok szerint a megkérdezettek 43 százaléka inkább megbízik a bankokban, míg 48 százalék nem bízik meg, illetve nem is érdeklődik a szektor iránt. „Rájuk mindenképpen oda kell figyelni, hiszen ez a generáció kezd most el dolgozni, vág bele családalapításba és gyerekvállalásba” – húzta alá.

Vida szerint a Takarék bankcsoportot a vidéki emberek és az agrárium bankjaként ismerik, már csak ezért is felelősek a vidék pénzügyi kultúrájáért.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.