Tavaly szívesebben utaztak külföldre a magyarok, mint egy évvel korábban, ráadásul csaknem 10 százalékkal többet, 816 milliárd forintot költöttek
– derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból. Ennek kapcsán Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZ) kuratóriumának elnöke a Világgazdaságnak elmondta:
az európai nyugalom, a terrorcselekmény-mentes időszak meghozta a magyar turisták utazási kedvét.
A magyarok nyolctizede valamelyik európai ország felé vette az irányt, a képzeletbeli dobogón Ausztria, Szlovákia és Ukrajna foglal helyet. Az átlagos napi költések összege is emelkedett 5 százalékkal, több mint 14 ezer forintot tesz ki. Princzinger Péter lapunknak elmondta, hogy a magyarok által kivitt pénz még mindig lényegesen kevesebb, mint a külföldiek által behozott, a kettő között ezermilliárd forint a különbség. Az elnök szerint ez azért fontos, mert a turizmus elképesztő erőt képvisel a külkereskedelmi mérleg egyensúlyában, Magyarország költségvetési stabilitásához jelentősen hozzájárul.
A hazánkba érkező 22,4 millió külföldi turista tavaly összesen 1832 milliárd forintot költött el, 4 százalékkal érkeztek többen, mint 2016-ban, de 6 százalékkal nagyobb összeget hagytak itt.
A Magyarországra látogatók átlagosan két-három napot töltenek el, a hosszabb ideig nálunk pihenők pedig 5,5 napot, e tekintetben némi visszaesést mutat a statisztika.
Az MTSZ elnöke úgy látja, az interneten kell láthatónak és vonzónak lenni ahhoz, hogy a hazánkba látogató turisták tovább maradjanak és többet költsenek. Princzinger szerint az a cél, hogy a pár napot nálunk töltők legalább egy nappal tovább maradjanak, és ide tudjuk csábítani a relatíve jobb anyagi helyzetű turistákat is. Ehhez viszont gazdagítani kell a vonzerőnket, példaként említette a fürdő- és gyógyturizmus felfuttatását.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.