MIUTÁN EGY EGÉSZ ÉVEN ÁT minden erejükkel a válságra koncentráltak, a vállalatigazgatók ismét a jövőbe tekintenek. Ahogy újra belelendülnek a stratégiai gondolkodásba, sokuknak támad olyan érzésük, hogy a világ megváltozott. A viharos időszak nemcsak az üzleti ciklus újabb fordulatát jelentette, hanem a gazdasági rend átalakulását is. Vajon pontos-e ez a benyomás?
E kérdés megválaszolásához meg kell vizsgálnunk azokat a mögöttes erőket, amelyek az üzleti környezetet formálják, és meg kell keresnünk, hol szakadnak meg a folyamatok. A McKinsey & Company igyekszik e jelenségek közül a legfontosabbakat nyomon követni, kezdve a feltörekvő piacok növekedésétől egészen a vállalatok társadalmi szerepének alakulásáig. Cikkünkben elemezzük, hogy a válság miképpen befolyásolhatja a trendek lehetséges alakulását, és megnézzük, mit jelent ez a stratégiák kialakítása szempontjából.
Vannak tendenciák, amelyek – véleményünk szerint – továbbra is szilárdan tartják magukat, mások körül azonban bizonytalanságok ütik fel a fejüket. Új jelenségek kialakulásának a jeleit is érzékeljük, amelyeket az elkövetkező hónapokban vizsgálhatunk majd részletesebben. Az általános kép azt mutatja, hogy megváltozott az üzleti élet közege. Úgy tűnik, nincs többé visszaút a válság előtti világba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.