HBR

A végső felelősség az üzleti iskoláké

Ha az amerikai üzleti iskolák nem változnak meg gyökeresen, a társadalomban az a vélemény alakul ki, hogy az MBA-diplomások munkája kizárólag saját önző érdekeiket szolgálja.

Az elképzelés lényege

» Sokan vélik úgy, hogy a menedzserképzés hozzájárult a vezetési gyakorlat egészének kudarcához, amely a jelenlegi válsághoz vezetett.


» Ebben lehet valami, ugyanis egyfelől az értékalapú vezetés és etika nem játszott központi szerepet a menedzsmentoktatásban. Másfelől még ha tanítanak is vezetést az üzleti iskolák, azt az elképzelést táplálják, hogy a CEO-nak az összképre kell koncentrálnia, és nem a gyakorlati részletekre.
» Az üzleti iskolák azzal nyerhetik vissza a társadalom bizalmát, ha ugyanúgy hangsúlyozzák az értékeket, mint az elemzések szükségességét, és arra ösztönzik a hallgatóikat, hogy átfogóan közelítsék meg az üzleti problémákat. Szakmai fókuszú intézményekként abba kell hagyniuk, hogy csak a rangsorban elfoglalt helyezés alapján versengjenek a hallgatókért. Ez a gyakorlat ugyanis megerősíti azt az elképzelést, miszerint egyetlen céljuk arra tanítani a hallgatókat, hogyan kereshetnek sok pénzt.
» Annak is eljött az ideje, hogy az üzleti iskolák etikai kódexeket készítsenek az MBA-diplomások számára, és visszavonják azok diplomáját, akik megsértik a menedzserek viselkedési normáit.

üzleti iskolák MBA