HBR

Matthew J. Eyring, Mark W.Johnson és Hari Nair: Új üzleti modellek a feltörekvő piacokon

A piac közepének megcélzása jövedelmező lehet. A vállalatok azonban csak akkor képesek a jó teljesítményre, ha az alapokról indulnak.

A multinacionális cégek a feltörekvő piactól remélik jövőbeni növekedésüket. De amikor megpróbálják az otthoni üzleti modelljeiket átvinni, az eredmény a nyereség drasztikus csökkenése, és a magasabb jövedelmű rétegek kiszolgálása melletti elkötelezettség lesz. Ám ezek a rétegek nem elég szélesek ahhoz, hogy megfelelő bevételt biztosítsanak.

 

E vállalatok óriási lehetőséget hagynak figyelmen kívül: a rosszul ellátott középpiacát azoknak az embereknek, akik -  mivel a drágább lehetőségek elérhetetlenek számukra – nehezen találnak olcsó ajánlatot olyan alapvető szükségleteikre, mint az élelmiszerek hűtése, vagy a ruhamosatás.

 

Ahhoz, hogy a piacot kiaknázhassák, a vállalatoknak fel kell ismerniük a fontos, de kiszolgálatlan szükségleteket, alapvetően új üzleti modelleket kell létrehozniuk, amelyek jövedelmező és egyúttal megfizethető módon találnak megoldást, majd meg kell valósítaniuk és tovább kell fejleszteniük ezeket a modelleket úgy, hogy folyamatosan ellenőrzik és kiigazítják feltevéseiket.

vállalati stratégia üzleti modell feltörekvő piacok