Christensen-Alton-Rising-Waldeck: A vállalatfelvásárlások és fúziók új kiskátéja
Szinte senki sem tudja megmondani,hogyan lehet azonosítani azokat a célpontokat, amelyek képesek átalakítani egy vállalatot, mennyit érdemes fizetni a cégekért és hogyan lehet integrálni őket?
A legtöbb vállalatfelvásárlás és fúzió kudarcba fullad. Ennek az oka az, hogy a legtöbb felvásárló cég nem tudja, hogyan gondolkozzon szisztematikusan arról: mit is vásároljon, és azt hogyan lehetne a legjobban a saját szolgálatába állítani?
Egyes menedzserek kitartóan hisznek abban,hogy ha erőforrásaiért felvásárolnak egy vállalatot, annak nem várt mértékű növekedés lesz az eredménye – de a legtöbb esetben csalódniuk kell. A vállalatfelvásárlás nem javít a tömegpiac szereplőjévé lett cégek teljesítményén. Semmit sem javít rajta – állítják a cikk szerzői, akik egyúttal más utat javasolnak a sikerhez.
László József-->