HBR

Dorie Clark: Új személyes márkánk megteremtése

Így változtathatja meg az imázsát, és teremthet izgalmas, új lehetőségeket

ÖN HOSSZÚ IDEJE KEMÉNY és áldozatos munkával igyekszik szilárd hírnevet felépíteni. Tisztában van azzal, hogy mit mondanak a háta mögött: Innovatív marketingszakember… Fantasztikus szabadalmi ügyvéd… Mindent tud a lettországi exportpiacról. De mi a helyzet akkor, ha szeretné átalakítani a saját márkáját?

 

Az emberek folyton újra kitalálják önmagukat a karrierjük során véghezvitt változtatásokkal, ám igen lényeges, hogy az ilyen átalakulások alkalmával menedzseljük a saját márkánkat. Aki odafigyel erre, az elfuserált változás helyett megalapozhatja a sikerét.

 

A személyes újramárkázás öt kulcsfontosságú lépésből áll:

 

1. Határozza meg úti célját, és sajátítsa el a szükséges készségeket!

 

2. Alkosson egyedi értékesítési ajánlatot, és tűnjön ki azzal, hogy kihasználja saját megkülönböztető vonásait!

 

3. Fogalmazzon meg egy narratívát, amely a másoknak nyújtott értékek szempontjából írja le az ön átalakulását!

 

4. Mutatkozzon be újra a digitális média eszközeivel, és ragadja meg a lehetőségeket képességei megcsillogtatására!

 

5. Mutassa meg, hogy menynyit ér – állítsa össze eddigi teljesítményének gyűjteményét, majd népszerűsítse azt!

 

Az ön régi márkájának nyomai még sokáig érezhetők maradnak, de ha körültekintően végiggondolt stratégiával lát hozzá, és a megváltozott szerepkörben egyedülálló értéket teremt, ez segíti az új márkája elterjedését.

László József-->

branding személyes márka márkaépítés márka