BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fiatal, lelkes vállalkozókra van szükség

„Miért van az, hogy a magyar fiatalok közül tízből kilenc fiatal gondolja úgy, hogy csak a kapcsolatrendszer segíthet a sikerben?“ – tette fel a kérdést Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője a Világgazdaság Légy Innovatív! Élj a lehetőséggel! című konferenciájának kerekasztal-beszélgetésén. Kiemelte, jó lenne ha több csillogó szemű fiatal lenne és ha ők éreznék, hogy vállalkozni önmagában lehetőség.

Ha a nagy képet nézzük, 2013-ban a vállalkozói mentalitás vonatkozásában a passzív rész 91 százalékot tett ki ebben a korosztályban, ami azt jelenti, hogy nincs kezdeményező képesség, nincsenek tisztában a lehetőségeikkel. “Mi egy támogató közeggel próbálunk segíteni” – mondta Pistyur Veronika.

[caption id="" align="aligncenter" width="700"]Kép: Móricz-Sabján Simon Kép: Móricz-Sabján Simon[/caption]

A legnagyobb probléma a fiataloknál az önbizalomhiány, emellett csak kis részben van jelen a jogi adózással kapcsolatos aggodalom. Bohner Tamás, a Drukka Startup Studio alapító ügyvezetője elmondta, olyan fiatalokkal találkoznak, akik szerencsére nem a többséget képviselik, hanem olyanok, akik hajlandóak dolgozni – gyakorlatilag mi nulláról építünk startupokat.

“Mi egy speciális modellel dolgozunk, ami Magyarországon és a régióban egyedülálló. Mi úgy dolgozunk, hogy a bejövő ötletek nagy része onnan jön, hogy üzletszerűen vizsgáljuk az ötleteket, tendenciákat, melyek elsősorban az USA-ban napvilágra kerülnek és tanulunk más hibáiból is” – mondta. Hozzátéve, hogy egyszerre több startupot építenek, így gyorsan eljutnak A-pontból B-be. Tehát akár pár hónap alatt bevételt generálhat a vállalkozás. „A jó startup vállalkozónak egyik legfontosabb ismérve, hogy kitartó” – összegezte.

A Fivosz Innovációs Bizottságának elnöke, Balla Gergely a kerekasztal-beszélgetésen elmondta, a már meglévő vállalkozókat is támogatják, és azokat is, akik indulásra készek. A Fivosz a fiatalakat a vállalkozói kultúra felé irányítja, amit mentorálási programokkal próbálni segíteni. Csillik Timur, a Rendi alapítója elmondta, cége interneten rendelhető takarítószolgálat, amely alig egyéves. Egy mobiltelefonos alkalmazással kötik össze a megfizethető takarítókat és a háztartásokat. Azok a startupok, akik a háztartási területen tevékenykednek, azok óriási befektetéseket kaptak. Ezek mind azt mutatják, hogy óriási potenciál van ebben. Céljuk, hogy egy erős brand legyen Magyarországon és a régióban egyaránt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.