A versenyképesség valójában az üzleti környezethez való alkalmazkodás képességét jelenti, valamint a folyamatos piaci változásokhoz való alkalmazkodás képességét Jákli Gergely, az Exim vezérigazgatója szerint. A Világgazdaság Versenyképesség – Magasabb fordulatszámon című konferenciáján elmondta, egy cég versenyképességét alapvetően meghatározza az a környezet, amelyben tevékenykedik, függ a versenytársaktól, az ügyfelektől, az áraktól. Éppen ezért egy olyan vállalkozás, amely csak a saját megyéjében dolgozik, minden vásárlójával és ügyfelével együtt, akkor a helyi hatásoknak van kitéve. Ellenben, ha több országban is végez exporttevékenységet, és az egyik ország gazdaságában problémák lépnek fel, akkor egyszerűen áthelyezi a súlypontját egy olyan országra, ahol jobb a helyzet. Az export tehát az üzleti alkalmazkodásban is segítséget jelent.
A magyar GDP-nek közel a 90 százalékát export teszi ki, nemzetközi viszonylatban nem vagyunk lemaradva, minden cég ugyanazt az eszközrendszert megkaphatja, amit például egy németországi vállalkozás.
Jákli Gergely szerint abban azonban le vagyunk maradva, hogy a magyar cégek közül sokkal kevesebben használják az állami segítséget, amit az Exim tud nyújtani. Holott egy stabil háttérrel export terén is nagyobb sikereket érhetnének el a kis- és középvállalkozások.
Az Eximnek 2012-ben még csak 300, ma csaknem 1600 ügyfele van, de ennél sokkal több cégnek tudna segítséget nyújtani. A magyar exporttevékenység zömét a multik bonyolítják, az exim ügyfeleinek azonban a 87 százaléka kkv, és a kihelyezett hiteleknek a 83 százaléka 300 millió forint alatti összeg. Ez azt jelenti, hogy
az export már nem a nagyvállalatok kiváltsága.
A tavalyi évben az átlagkamatok forintban 1,53, euróban pedig 1,88 százalék volt. A vezérigazgató szerint a hazai vállalkozások hátrányba kerülhetnek a külpiacon egy olyan német, vagy lengyel céggel szemben, amely él a saját országának támogatási lehetőségeivel, ellenben a magyar cég mögött nincs ott az Exim biztos háttere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.