Erős harmadik negyedéves
számokat közölt a Masterplast, az építőanyagokat
gyártó cég minden főbb soron két számjegyű bővülésről számolt be. A kedvező iparági környezetben különösen jól teljesítő magyar értékesítésnek, a saját gyártás erősödésének és a T-Cell-akvizíciónak köszönhető az emelkedő negyedéves és 2019-es eredmény – mondta a Világgazdaságnak Nádasi Róbert, a Masterplast vezérigazgatója.
Az idei eredményvárakozásokat nem vizsgálja felül a cég, de a hagyományosan erős utolsó negyedévet is figyelembe véve az előre jelzettnél is jobb eredménnyel zárhatják az évet – fűzte hozzá a cégcsoport vezetője lapunk kérdésére. A 2020–2021-re vonatkozó céljaikat viszont mélyebb elemzést követően újragondolják. A frissített célszámokba már beépülhet az erősödő gyártás és a T-Cell-felvásárlás hatása is. A vezérigazgató szerint akár felfelé is módosulhatnak a 2020–2021-es várakozások. Ezeket a december 9-i befektetői találkozón ismerhetik meg a részvényesek. A Masterplast vezérigazgatója itthon a lakásfelújítási piac további erősödésével számol, de a is közvetlenül támogathatja a magyar piacon az eredményjavulást. Nádasi Róbert szerint az építőipar ciklikusságának hatásai előbb-utóbb jelentkezni fognak, ezért igyekeznek minél több olyan terméket előállítani, amely csökkenti az iparági kitettséget. Ezzel együtt nem számítanak az iparág olyan mértékű visszaesésére, mint amilyen a 2008-as válságot követte.
A társaságnál több lehetséges beruházást vizsgálnak, ám az ukrajnai EPS-gyár újraindítását nem tervezik, a lembergi ingatlan újrahasznosításán vagy eladásán dolgoznak. A decemberre tervezett kötvénykibocsátással a hitelkiváltást fedezné a társaság, az átstrukturálásával azonban bővül a játéktér egy esetleges nagyobb beruházás finanszírozásához is.
A nagytulajdonosok célja, hogy hosszabb távon a mostani 30-ról 50 százalék körülire emelkedjen a közkézhányad, amit megfelelő projektek esetén részvénykibocsátással is elérhetőnek tartanak. A közkézhányad növelése a BUX-tagság előtt is utat nyithat. „Mi ehhez az eredmények szállításával tudunk hozzájárulni, ezek hatására a befektetők bizalma is a cég felé fordulhat” – hangsúlyozta a Világgazdaságnak Nádasi Róbert.
A vállalat harmadik negyedéves árbevétele 11 százalékkal nőtt, és meghaladta a 31 millió eurót. A továbbra is legmeghatározóbb magyar piacon 32 százalékkal emelkedtek a bevételek, míg az exportterületeken ennél lényegesen kisebb, 6 százalékos bővülést ért el a gyártó. Romániában 14 százalékkal volt magasabb az árbevétel, a lengyelországi forgalom ugyanakkor 22 százalékkal visszaesett. A termékcsoportok közül a homlokzati hőszigetelő rendszerekhez tartozó termékek eladásai nőttek a legnagyobb ütemben.
A forgalom bővülését jócskán meghaladta az EBITDA 21 és az adózott eredmény 80 százalékos növekedési dinamikája, az utóbbihoz a csoport jelentősen javuló pénzügyi eredménye is hozzájárult. A harmadik negyedévet 2,1 millió euró nettó nyereséggel zárta a Masterplast, az idén pedig már 4,16 millió eurónál jár a vállalat, amely ezzel kilenc hónap alatt teljesítette az idei évre kitűzött négymilliárd forintos eredménycélját.
A vállalat bevétele 11
százalékkal nőtt,
és meghaladta
a 31 millió eurót