BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Egy legenda vége: nem luxusautó többé a Mercedes, nagy fájdalom ez a merciseknek, oda a márkahűség

A luxizás helyett egy új, megfizethetőbb modellre fókuszál a cég. Ez már a második irányváltás a Mercedes-Benznél, mára elfelejtették a „csak elektromos” jelszót is.

A Mercedes-Benz minden csinnadratta nélkül, feltűnésmentesen eltávolította stratégiájából a már korábban is sok vitát kiváltó „luxus” szót. A Kecskeméten is jelentős gyártókapacitást fenntartó autógyártó a jövőben a luxus helyett minden árkategóriában „prémiumjárműveket” kínál– írta a német Handelsblatt üzleti hírportál szerdán vállalati értesülések alapján.

Dismantling Mercedes star at car dealership
Irányváltás a Mercedes-Benznél / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Sávot váltott a Mercedes-Benz

A német konszern weboldalán amúgy már át is vezették a változtatást. A módosított honlap szerint a vállalat már nem luxusmárkaként határozza meg a Mercedes-Benz autókat, ehelyett azt tűzték ki célul, hogy a modellek felkeltsék a vágyat maguk iránt, bárhol is jelenik meg a márka.

Annak ellenére, hogy a vállalat hivatalosan nem közölte a stratégiai kiigazítást, nem okoz nagy meglepetést, hiszen a Handelsblatt például már nyáron is beszámolt arról a belső átértékelési folyamatról, amelynek eredményeként a menedzsment – a piaci realitást figyelembe véve – végül meghozta a döntést.

A járműgyártó akkoriban sem verte nagy dobra a tervezett irányváltást, mivel ez már a stratégia második látványos módosítása lett volna a kudarcba fulladt „csak elektromos” jelszó törlése után.

Ola Kallenius, a Mercedes vezérigazgatója állítólag azonban már nyáron is elhatárolódott a vitatott „luxus” szótól, amelyet a cég belső nyilvánossága általában egyszerűen „L-szóként” emlegetett. A kifejezés ugyanis erősen megosztó volt mind az alkalmazottak, mind a vevők körében.

A svéd topmenedzser pedig 2020-ban még a francia Louis Vuitton (LVMH) luxuscéget állította példaként a Mercedes elé. A cégvezetés a luxusstratégiától várta a jövedelmezőség növelését, ez lebegett a menedzserek szeme előtt a márka modellportfóliójának átalakításakor is. 

Számunkra az ár elsőbbséget élvez a mennyiséggel szemben 

– magyarázta akkoriban Kallenius. 

Ennek érdekében akart szisztematikusan például a sportkocsimárkákra (AMG) és a Maybachra fókuszálni. 

Most azonban kénytelen volt levonni a következtetést: a luxusstratégia megtört a piaci realitásokon. 

Új szelek fújnak a modellfejlesztésben is

Ráadásul új szelek fújnak a vállalat modellfejlesztésében is. Az igazgatótanács a szeptemberi IAA autószalon óta dolgozik egy új belépőszintű, azaz megfizethetőbb modell bevezetésén. 

A vállalati források szerint ez a modell árban és megjelenésben hasonló lesz a jelenlegi A osztályhoz, amelynek gyártását egyébként 2027 végéig meghosszabbították.

 

A Mercedes-Benz részvényei szerdán délelőtt 56,4 euró körül stagnáltak, év eleje óta pedig mintegy 6,7 százalékkal erősödtek. Az LSEG elemzői konszenzusa kereken 60 eurós mediáncéláron ajánlja tartásra a papírt.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.