Megirigyelhette a Mazda az Opel sikerét, amelyet a német márka a kompakt méretű, de azért még hétüléses Zafirával ért el és tart évek óta. Az európai trendnek megfelelően Magyarországon is folyamatosan bővül a hétüléses egyterűek eladása.
Erőteljes offenzívát folytat a Mazda minden szegmensben, ezért nem csoda, ha az egyterűeket sem hagyja ki a fejlesztési tervekből. Amiben azonban eltér a versenytársaktól, hogy a kompakt szegmensbe behozta az oldalsó tolóajtókat. Ezek a sok mérnöki töprengésnek köszönhetően igen könnyen járnak (ha valaki újra meg újra próbálta már emelkedőn álló transzporterek ajtaját becsukni, tudja, miről beszélek), ám – az élet tele lemondással – az utasok nem könyökölhetnek az ablak mellé. Nincs könyöktámasz és ajtózseb. Viszont a 70 cm széles és 108 cm magas nyíláson át a be- és kiszállás kényelmesebb, mint a hagyományos ajtók esetén, és összesen 45 különböző rakodóhely, köztük tíz pohártartó található szerte az utastérben, kisebb tárgyak elhelyezésére.
Az ötös fő büszkesége azonban nem a tolóajtó, hanem a hét ülés. Igaz, a Mazda5 esetében a 4+3 személyes jármű a korrekt megjelölés. Hiába, nem lehet egy liter vizet félliteres edénybe tölteni. Ha egy autó csak 4,5 méteres, bizony az összes mérnöki furfang ellenére sem lesz korlátlan a beltér. Így négy felnőtt mellett csak három gyerek helyezkedhet el kényelmesen a fedélzeten.
Más kérdés ugyanakkor, ha összetalálkozik a kompánia, és nem akarunk két kocsival menni valahova – parkolóhelyínség!!! – akkor jól jön a felnyitható plusz két ülés, és rövid távon a nagyok is kibírják, akár hátul is. Főleg abban az esetben, ha a középső sorban utazók lesznek szívesek egy picit előbbre csúszni, ugyanis a második üléssor hosszirányban 27 centimetéres úton állítgatható. A támlák dönthetősége révén pedig egy mozdulattal szabaddá tehető a beszállás a harmadik üléssorba is. A gyár sokat tett a biztonságért, így mind a hét üléshez hárompontos biztonsági öv és állítható fejtámla tartozik. A vezetőt és az első utast első és oldallégzsák is védi, ugyanakkor a nagyméretű, mindhárom üléssorra kiterjedő függönylégzsákok szintén az alapkivitelhez tartoznak. A szériafelszereltség egyéb fontosabb tételei a 6 légzsák, ABS és az automata klíma.
Ha már amúgy is hátul vagyunk, a harmadik üléssor lehajtásával 110 centiméter hosszú, és 104 széles rakodófelület alakítható ki, amelynek térfogata 720 liter. Ha a második sor üléseit is lehajtjuk, a csomagtérpadló immár 1,7 méter hosszú, a térfogata pedig 1566 literre nő.
A Mazda5 csomagtérajtaja szintén a kényelmes és könnyű használhatóság jegyében készült. Kétállású nyitómechanizmusa révén az első pozíciójában 181 centire áll meg a talajtól, a teljesen nyitott helyzet pedig ennél 10 centiméterrel áll magasabban.
Ami a motorokat illeti, egy hónapja a kétliteres turbódízel két változatával is kapható a kocsi.
A Standard Powert a kedvező teljesítmény- és forgatónyomaték-arány, valamint az alacsony üzemanyag-fogyasztás jegyében tervezték, míg a High Power kivitel a nagyobb teljesítményt keresők számára készült.
Az olajos motorok számára persze át kellett tervezni a motortér hangszigetelését. Persze a motor önmaga sem hangos: mellette állva csak diszkrét kerregést hallunk, az utastérbe még ennyi sem jut. Még annyi sem, hogy zoom-zoom.
A futóműhangok sem jönnek be, és az sem meglepő, hogy nem zörögnek a műanyagok, finoman jár a kormány, kézre esik a váltó, szóval az egész élmény olyan mazdás.
Tengelytáv (cm) 275
Csomagtér (l) 112/426
Tömeg (kg) 1550
Tank (l) 60
Lökettérfogat (cm3) 1998
Teljesítmény (LE/ford.) 110/3500
Nyomaték (Nm/ford.) 310/2000
Végsebesség (km/h) 179
Gyorsulás (s) 13
Átlagfogyasztás (l) 6,3
Alapár: 5 845 000 forint
Tengelytáv (cm) 275
Csomagtér (l) 112/426
Tömeg (kg) 1550
Tank (l) 60
Lökettérfogat (cm3) 1998
Teljesítmény (LE/ford.) 110/3500
Nyomaték (Nm/ford.) 310/2000
Végsebesség (km/h) 179
Gyorsulás (s) 13
Átlagfogyasztás (l) 6,3
Alapár: 5 845 000 forint-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.