Jól fut a személyi hitelek piaca:
A lapunknak válaszoló hitelintézetek között nagy a szórás a bővülés tekintetében. Miközben az Ersténél az idei harmadik negyedévben 115 százalékkal bővült a fogyasztási kölcsönök kihelyezése, s az állomány másfélszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz képest, addig Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágvezetője arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy
A CIB-nél már a karácsonyi időszak fogyasztási hiteleit is mutató novemberi adattal is számoltak, a 2017-es évnél 66 százalékkal magasabb személyihitel-állománnyal várták a decembert.
A K&H üzletágvezetője és az Erste szakemberei egyöntetűen azt állítják, hogy a szezonalitás kezd eltűnni a személyi kölcsönök piacáról, már nem beszélhetünk kiugró év végi csúcsokról. Ezt az Ersténél a fogyasztói tudatosság növekedésével magyarázzák, így ma már kevésbé lehet az adventi időszakot az eladósodáshoz kötni – ebben az MNB fogyasztóvédelmi kampányai is segítenek. A felhasználási szerkezet is átalakul, a hitelt leginkább lakás-korszerűsítésre, autóvásárlásra és hitelkiváltásra fordítják.
A karácsonyi vásárlásnál nagyobb célok a felvett hitelösszegen is látszanak: a K&H-nál az átlagos összeg 1,2 millió forint, az átlagos futamidő 51 hónap volt. A CIB-nél az átlagos futamidő 53 hónapról 60 hónapra növekedett, és az átlagos hitelösszeg tekintetében kismértékű az emelkedés. Az OTP-nél inkább 2017-ben érezték az átlagos hitelösszeg növekedését, idén már csak 5 százalékos a bővülés, eközben viszont 120 bázisponttal csökkent a kölcsönök átlagkamata.
Az idén a bankok igyekeztek felgyorsítani a személyi kölcsönök elbírálását, s ezzel összefüggésben egyre több banknál elérhető az online ügyintézés is – ez akár a karácsonyi vásárlás utolsó pillanataiban is segítség lehet. Az OTP Banknál az online személyi kölcsönök aránya már 6 százalék volt 2018-ban – tájékoztatott a bank.
A CIB régebbi ügyfelei tavaly óta tudnak online igényelni személyi kölcsönt a CIB Bank mobilalkalmazásában, a teljes igénylési folyamat a folyósítással együtt akár hét perc alatt lebonyolítható. A bank tájékoztatása szerint meglévő ügyfeleik több mint ötöde igényelt ebben az időszakban mobilapplikáción keresztül személyi kölcsönt.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.