BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdokat futnak össze a külföldiek

A futóturizmus mára Magyarországon is iparággá nőtte ki magát, a hazai kínálat a cseh mellett a legerősebb a régióban.

Több mint háromszorosára nőtt a futóturisták száma Magyarországon az elmúlt évtizedben – derül ki az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, valamint a Budapest Sportiroda (BSI) által a Világgazdaságnak megküldött statisztikából. Tavaly már csaknem 25 ezer külföldi vett részt ilyen hazai szervezésű eseményen, szinte valamennyien a három nagy budapesti futóversenyre – Telekom Vivicittá Városvédő Futás, Wizz Air Budapest Félmaraton, SPAR Budapest Maraton – érkeztek, 2007-ben még csupán nyolcezren voltak. A növekedés nem csak a létszámban látszik meg, lecsapódik az itt eltöltött vendégéjszakákban és a futóturizmus generálta költésekben is: az előbbi 2018-ban meghaladta a 80 ezret, az utóbbi pedig a négymilliárd forintot. Ezeken a sorokon a 2007-es bázisévben 21 ezer vendégéjszaka és 600 millió forint keletkezett.

Fotó: NS / Tumbász Hédi

A BSI ügyvezetője, Kocsis Árpád lapunknak arról beszélt, hogy a futóturizmus Magyarországon mára iparággá nőtte ki magát, és a régióban Csehországgal versenyez az elsőségért. „Évente mintegy ezer futóversenyt rendeznek nálunk, nagyjából 150 hivatalos futóklub létezik, a felmérések szerint 850 ezer magyar fut rendszeresen” – emelte ki. A már említett három fővárosi rendezvényre (ezeket a BSI a Run in Budapest projekt keretén belül szervezi) mintegy 80 ezer nevezés érkezett az előző évben, a legnépszerűbbnek a kétnapos SPAR Budapest Maraton bizonyult a maga 33 ezret meghaladó résztvevőjével. Nagyobb eseménynek számít még az Ultrabalaton és a vasárnap lebonyolított Aldi Női Futógála, mindkettő tízezer körüli rajthoz állót tudott felmutatni. A magyarországi futóversenyek zöme azonban ezer alatti nevezővel zajlik.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.