BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét a földön a Maxok

V. D. | Alig több, mint fél évvel azután, hogy az amerikai hatóságok ismét engedélyezték a Boeing 737 Maxok használatát, a modellek ismét a földre kényszerültek, miután több elektronikai meghibásodást tapasztaltak rajtuk.

Huszonnégy légitársaság több mint száz repülőgépének elektromos hálózati szigetelését kellett ellenőrizni és javítani, emiatt több új Boeing 737 Max szállítását is felfüggesztették. Egyre hangosabbak azok a vélemények, amelyek szerint túl korán engedték vissza a forgalomba a Boeing 737 Max gépeket, ami hozzájárulhatott az etiópiai és az indonéz légitársaság repülőinek katasztrófájához is. A Boeing azonban elutasítja, hogy bármi összefüggés lenne a 737 Maxok gyártási standardjai és a két katasztrófa között. A vállalat szerint a meghibásodást az okozta, hogy a gép falában lévő elektronikai panelek és a külső burkolat között nem volt megfelelő a szigetelés. A Boeing még 2019-ben módosított az elektronikai panelek rögzítésének módján. Mivel ez nagyon apró változtatásnak tűnt, erről nem értesítették a hatóságokat. Ed Pierson, a vállalat korábbi menedzsere szerint mindez egy sokkal mélyebben gyökerező probléma egyik jele, szerinte 2018-ban a Seattle melletti gyárban kaotikus helyzet uralkodott, és már akkor látni lehetett, hogy az elektronikai berendezések működésében hibák léphetnek fel a jövőben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.