Globálisan a visszaesés fázisán túl vagyunk, mutatott rá a Nielsen elnök-vezérigazgatója. A fogyasztók költési szokásai azonban alapvetően megváltoztak az elmúlt év során. A tartózkodással vegyes önmérséklet válik az új viselkedési mintává: a fogyasztók 80 százalékát nem fenyegeti a De ezt ők nem tudják. Azt hiszik, elveszthetik az állásukat, és ennek a 80 százaléknak a bénultsága végzetes lehet a kínálati oldalra.
A következő egy-másfél év során tovább koncentrálódik a kiskereskedelem, ahogyan a kereskedelmi márkák terjedése is folytatódik. A láncok saját márkái a kis és B márkák rovására nyernek teret, közben pedig egyre nagyobb márkaértéket érnek el. A vásárlási döntésekben a hangsúly a boltok árairól és választékáról áttevődik a termékek kedvező ár-érték viszonyára, márkaértékükre és az üzletláncok márkaértékére.
A fogyasztók jobban bíznak más fogyasztókban, az ő ajánlataikban, mint vállalatokéban, és sokan interneten cserélik ki tapasztalataikat. A gyártóknak hasznos lehet törekedniük arra, hogy márkájuk bekerüljön az online levelezés témái közé. "Nem hiszem, hogy el lehetne képzelni a közeljövő világánál érdekesebbet – jelentette ki a Nielsen vezérigazgatója. Aki nem figyel oda a változásokra, és nem ugrásra, reagálásra készen várja az új helyzeteket, annak esetleg nehéz napjai lesznek."