Cégvilág

Magyar fejlesztés enyhíti a fuvarcégek sofőrhiányát

Hiába lehet akár már nettó 600 ezer forintot is keresni kamionsofőrként Magyarországon, egyre több a betöltetlen álláshely. Egy magyar szoftveres alkalmazás megoldást jelenthet a sofőrhiány okozta kihívásokra, miután alkalmazásával akár 30 százalékkal is növekedhet a sofőrök hatékonysága és a gépjárművek futásteljesítménye.
 
A logisztikai és fuvarozási ágazat a magyar nemzetgazdaság részére 500 milliárd forint árbevételt generál. Jelenleg 12 ezer fuvarozó vállalkozás a hazai munkavállalók 3,5 százalékát foglalkoztatja. A bérek ebben az ágazatban növekedtek a legnagyobb arányban: ma a versenyszférában a belföldi gépkocsi-, és autóbuszvezetők átlagosan nettó 200-250 ezer forintot keresnek, a nemzetközi fuvarozásban 400-600 ezer forintnyi nettó fizetést is hazavihetnek a sofőrök. Az elmúlt évekre jellemző dinamikus növekedés következtében állandósult a gépjárművezető-hiány Magyarországon.

A probléma részbeni orvoslására született egy magyar informatikai megoldás a GLABs részéről, az online időkapu, amelynek segítségével a szállítók online időpontot foglalhatnak a rakodásra. Az alkalmazás az időpontfoglaláskor figyelembe veszi a szabad rakodási kapacitásokat és rendelkezésre álló erőforrásokat is, így a szállítók olyan időpontokra tudnak érkezni, amikor a rakodás szinte várakozási idő nélkül elkezdődhet, szemben a jelenlegi akár több órás várakozási időkkel. Az eddigi tapasztalatok szerint a holtidő kiiktatásával akár 30 százalékkal is nőhet a járművek futásteljesítménye, valamint a sofőrök hatékonysága. Az elmúlt két és fél adatai azt mutatják, hogy az alkalmazást használók esetében 75 százalékban pontosan érkeznek a kamionok ki- és beszállítási időpontokra akár nagy távolságokból is.

A fejlesztő cég szerint a rendszer figyelembe veszi a gyár, a logisztikai raktár erőforrásait, a targoncástól a portásig, azok leterheltségét, illetve az adminisztrációs terheket megosztja a fuvarozási folyamat szereplői között. A fuvarozáshoz kapcsolódó összes dokumentum egy helyen elérhető, egy online platformon, ezzel is biztosítva a szállítólevelek, EKÁER-számok, szállítási azonosítók, minőségbiztosítói anyagok meglétét.

szoftver áruszállítás fejlesztés fuvarozás munkaerőhiány
Kapcsolódó cikkek