A második negyedévben is folytatódott a Masterplast dinamikus növekedése. A hazai építő- és egészségipari gyártócég megduplázta forgalmát, adózott nyeresége pedig közel három és félszeresére ugrott a június végén lezárt három hónapban.

Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.  Fotó: Móricz-Sabján Simon/VG

A koronavírus helyzet javulásával jelentősen erősödött a globális építőipari kereslet, amelynek kielégítését alapanyag ellátási problémák és áremelkedések nehezítették. A Masterplast erős ellátási láncára, magas készleteire és piaci pozíciójára alapozva 108 százalékkal, 57,1 millió euróra növelte az árbevételét a második negyedévben. 

Az ugrásszerű növekedéshez hozzájárult az új német gyártócég forgalma, a tavaly decemberben indult védőruha értékesítés, valamint kiemelkedően növekedett az alaptevékenység bevétele is az alacsony bázishoz képest.

A forgalom bővülését meghaladóan emelkedett a cégcsoport kereskedelmi árrése, köszönhetően az építőipari szegmens stabil teljesítményének, az egészségügyi védőruha értékesítés felfutásának és a németországi egészségipari textília gyártás kiemelkedő profitabilitásának. 

Nőtt a leányvállalatok eredményessége, a vállalat gyártóegységeinek kapacitás-kihasználtsága és javult a gyártáshatékonyság is. 

Mindezeknek tulajdoníthatóan a társaság EBITDA-ja 8,5 millió euró volt, ami több mint háromszorosa az előző év ugyanezen időszakának, míg az adózott eredménye 6,3 millió euróra ugrott, amely közel 250 százalékkal haladja meg az előző éves bázist. Az első félév végén a vállalat adózott eredménye több, mint 40 százalékkal haladta meg a teljes tavalyi eredményt. 

Az év hátralévő részére is turbulens alapanyagpiaccal és az ösztönzők hatására továbbra is kedvező szigetelőipari környezettel számol a társaság, ahol erős ellátási láncára támaszkodva, az előző évi bázisnál jelentősen magasabb eredménytermelést prognosztizál a következő negyedévekre is. Az árbevétel bővülése az első félévhez hasonló mértékű lehet, Az alapanyagpiaci helyzet alakulása ugyanakkor a második félévtől vélhetően a kereskedelmi árrés
bizonyos mértékű csökkenését eredményezi az építőiparban, így a csoport mérséklődő EBITDA hányaddal számol.

Rendkívül büszkék vagyunk az elért eredményre, a Masterplast csapata sokat tett azért, hogy ilyen jól zárjuk az első félévet. A kiugró növekedésben a bázis hatások is szerepet játszottak. A tavalyi évben ez a három hónap volt a covid legnehezebb időszaka, így alacsonyabb volt a bázis, valamint az egészségipari divízió eredményei miatt is ilyen erőteljes az eredmény bővülés

– mondta el a jelentés kapcsán Tibor Dávid, a Masterplast elnöke. 

A trendek kapcsán látni kell, hogy a pandémia alatt az emberek jobban érzékelték a lakásuk hiányosságait, és a prioritási listán sokkal előrébb került az otthon minősége. Megtapasztaltuk milyen bezárva lenni, a lakás sok esetben munkahellyé is vált, ezért ma már a lakókörnyezet sokkal fontosabb szerepet játszik. A korlátozások alatt megtakarított pénzt most globálisan, és tömegével kezdték az emberek lakhatási minőségük javítására költeni, ami hatalmas lökést adott a felújítási és építési piacnak. 

Magyarországon a kormányzati támogatások is ösztönzően hatnak, méréseink szerint rekord magasra emelkedett a felújítási kedv. Emellett az európai uniós karbonsemlegességi célok ambiciózusabbá válásával az épületek energiahatékonysága hosszabb távon is felértékelődik, ugyanis ennek elérése a legnagyobb energiafelhasználónak számító épületek szigetelésével, újraszigetelésével érhető el

– hangsúlyozta Tibor Dávid.