BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Holt és eleven sztárok ára

Bár saját imázsát a legtöbb ünnepelt művész, illetve sportoló felbecsülhetetlennek érzi, a személyes árfolyamok számszerűsíthetők. A hírnév mértékével szorosan összefüggő értékeket az amerikai Forbes magazin számította ki. A jogdíjak világában járatosak számára aligha meglepetés, hogy a sztárok holtukban is jól keresnek, a tavalyi rangsort Elvis Presley vezeti 35 millió dollárral.

A Forbes "kriptalistája" impozáns bevételeket sorol, az isteni Elvis posztumusz bevételeit a Peanuts-karikatúrák világhírű rajzolója, a tavaly februárban 77 évesen elhunyt Charles Schultz követi 20 millióval. Ugyanennyit ér a lemezpiacon John Lennon neve is. A megalapozott hírnév tartós: James Dean, az ötvenes évek fiatalon elhunyt legendás mozisztárja, az első macsóidol még tavaly is hárommillió dollárt "keresett" örököseinek. Tízmillió dollárt szedett össze holtában Jimi Hendrix és Bob Marley, nyolcat a pop art atyjának tartott Andy Warhol, hetet a Gyűrűk ura szerzője, J. R. R. Tolkien, hatot Frak Sinatra, négyet Keith Haring, az utcáról a modern képzőművészet élvonalába jutott néhai graffitiművész.
Az elevenek imázserősorrendjét öt tényező alapján határozta meg a Forbes. A hírességek éves keresetében kifejezett aktuális piaci ára mellett számba vette, hogy rajongói kit hányszor kerestek fel az interneten, hány újságcikk jelent meg róla, hányszor szerepeltették magazinok címoldalán, hány tévé-, illetve rádióműsorban szólaltatták meg, vagy beszéltek róla. A személyes bevételek versenyében tavaly George Lucas szerezte meg az elsőséget, ám a 250 millió dolláros végösszeg ellenére a súlyozott összesítésben mégis csak a 12. hely jutott neki. Kereken százezer dollárral "könnyebb" a második legtöbbet kereső, a tévéshow-jával felfutó Oprah Winfrey, aki ráadásként egy nevét viselő magazint is indított. Az amerikai színes lapok címoldalán tavaly Tom Cruise szerepelt a legtöbbet, összesen 11 alkalommal, míg a sorban második Julia Roberts arcával hét magazint küldtek piacra. Az interneten tavaly közel egymillióan klikkeltek az énekes-táncos szőke Britney Spears nevére, akit -- mindössze háromezer megkereséssel lemaradva -- szorosan követ Julia Roberts, míg az egykori Beatles együttesre közel másfél millióan voltak kíváncsiak a háló segítségével. A televíziós, illetve rádiós említésekben a golf nagymestere, Tiger Woods (235 alkalommal) bizonyult a legjobbnak, az e kategóriában második Michael Jordan nevét pedig 228-szor hozták szóba. A fekete kosaras egyébként csak egyszer került az első oldalra, annak ellenére, hogy tavalyi jövedelmét 37 millió dollárra teszi a Forbes. A róla szóló írások száma alapján Michael Jordan az első több mint 28 ezer újságcikkel. E kategóriában szorosan követi őt az egykori slágerek jogdíjaival pontosan Bruce Willis személyes 70 millió dolláros szintjén kereső Beatles-együttes. Szinte hihetetlen, de a sztárvilág főszereplői közül az amerikai lapok még ma is folyamatosan cikkeznek az egykori gombafejűekről, akikről 2000-ben több mint 26 ezer újságcikket számoltak meg a Forbes szakemberei, ebből egy volt címoldalas sztori. A jövedelme alapján negyedik helyen végzett Bruce Willisnek két magazin borítója jutott, a személyes bevételével az ötödik helyen álló David Copperfieldnek egy sem. Ahhoz képest, hogy tavaly a Harry Potter-láz világszerte magasra szökött, visszafogott a könyvsorozat írója, J. K. Rowling amerikai médiaszereplése: a brit írónő (akinek jövedelmét a Forbes 36 millió dollárra becsüli) egyszer sem került címoldalra, tévében, illetve rádióban mindössze 26 alkalommal szóltak róla, viszont háromezernél több cikket szenteltek neki a lapok, és az interneten is 330 ezernél több látogatót fogadhatott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.