Hozzátette: az RTLII elindításával a kábelcsatorna portfólió tovább erősödött, 2012-es átlagos egész napos 12,2 százalékos közönségarányát 14,2 százalékra növelte, így 2013-ban az éves nézettségben (18-49 korcsoport, egész nap) március óta minden hónapban a TV2-t is megelőzte.
Az új csatorna első évének legnagyobb vállalkozása a Szombat Esti Láz volt, az utolsó adást átlagosan 676 148 néző látta, ezzel az eredménnyel az idei év legnézettebb műsora lett, ha az országos lefedettségű csatornák műsorait nem vesszük figyelembe. „Az RTLII kezdeti nézettsége és annak fejlődése felülmúlta várakozásainkat, sokkal gyorsabban ért el kiemelkedő eredményeket, mint ahogy azt terveztük” – mondta Pap Gitka. Szerinte hirdetési szempontból is sikeres volt az RTLII elindítása. A jövő év elején kezdik el a tárgyalásokat a kábelszolgáltatókkal, ezek a megbeszélések vélhetően 2015. január előtt lezárulhatnak, így valószínűleg 2015-től fognak majd pénzt kérni az RTL Klub-ért. „Most eljött az idő, hogy sikeres tartalmainkból már bevételt is generáljunk. Nem gondolom, hogy emiatt a kábelelőfizetési díjaknak feltétlenül emelkedniük kellene, ehhez viszont az szükséges, hogy az alacsony nézettségű csatornáknak reálisabb elvárásaik legyenek kábelelőfizetési-díj tekintetében, és legyen valami összefüggés a díjak mértéke és a csatornák tartalmainak sikeressége között” – fogalmazott az ügyvezető igazgató.
Amikor tavaly novemberben elindult a SuperTV2, akkor az volt a német tulajdonosok (ProSiebenSat1 Group) célja, hogy elérjék azokat a nézőket, akik korábban nézték a TV2-t, de valami miatt elpártoltak. Ha az új stratégia nem váltaná be a hozzá fűzött reményeket, akkor könnyen véget érhet a verseny a két nagy kereskedelmi tévétársaság között. A csatorna ma a háztartások 62 százalékában nézhető. „Az őszi műsorstruktúra elindulásával a SuperTV2 78 százalékkal növelte nézettségét fő műsoridőben a nyári időszakhoz képest. Az augusztus 26-október 6. időszakban a TV2-csoport kábelcsatornája 40 százalékkal jobban teljesített az RTLII-nél a kereskedelmi célcsoportban. Az őszi műsorstruktúra átlagosan a tévénézők 1,5 százalékát éri el” – közölte a TV2. Legsikeresebb műsorai az elmúlt évben elsősorban a helyi gyártású produkciók voltak, mint például A Nagy Duett és a Pimasz úr Ottalszik.
Egyre többet tévézünk
Átlagosan 4 óra 23 percet töltöttek az emberek a tévé előtt naponta az év harmadik negyedévében, két perccel többet, mint egy évvel korábban – derül ki a Nielsen adataiból. A gyerekek 3 óra 22 percet, a 18-49 évesek pedig 3 óra 38 percet töltöttek a készülék előtt július és szeptember között naponta. A legtöbb időt az 50 felettiek néznek televíziót, naponta 5 óra 38 percet. Az adatok szerint a tévézők egyre nagyobb arányban választják az általános szórakoztató csatornákat. Az országos kereskedelmi csatornák közönségaránya csaknem 27 százalékos volt, az általános szórakoztatóaké pedig több mint 17.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.